صدای برخوار-برخی به بهانه فعالیت فرهنگی اقدام به کپی مطالب  از سایت ها و رسانه ها کرده  و خود را فعال فرهنگی می دانند؛ درحالی که این افراد می توانند باهمکاری باسایررسانه ها گرهی از مشکلات شهرستان بگشایند.

مهناز طغیانی
-به گزارش صدای برخوار،تهیه سوژه،گرفتن خبر، مصاحبه،نوشتن یادداشت ،سرمقاله و سایر فعالیت های رسانه ای هزینه بر بوده؛ یک خبرنگار برای تهیه یک خبر و پاسخ یک مسئول در قبال مشکلات مردم  بایستی چندین بار با مسئول مربوطه تماس بگیرد تا پاسخ دریافت کند . در این میان متاسفانه برخی پایگاه های اطلاع رسانی اعم ازسایت های خبری و کانالهای تلگرامی هستند ؛که مطالب تولیدی دیگر رسانه ها را بدون ذکر منبع باز نشر می کنند که باجذب مخاطبین  از دور رقابت با دیگران عقب نمانند.

انتشارخبر و اطلاع رسانی یک وظیفه و اهمیت این موضوع امکان ناپذیر است. شهرستان برخوارهمچون سایر شهرستان ها نیازمند رسانه است؛بایستی کسانی که به حوزه خبر و خبرنگاری علاقه مند هستند خود رامسئول دانسته  و وارد میدان شود و با صرف وقت و هزینه اخبارو عملکرد مسئولین را به مردم گزارش و مشکلات مردم را به مسئولان  انعکاس دهند و پیگیری کنند.

اما آیا افزایش روزافزون سایت و کانال های تلگرامی و کپی پیست اخبار همدیگر مشکلات شهرستان ما را حل می کند و باعث  تغییرات در شهرستان و عملکرد بهتر مسئولین شده ؟چرا در دنیای رقابت اتحاد دیده نمی شود؟اگر شعارمان  حل مشکلات مردم و فعالیت فرهنگی است چرا تفرقه بین رسانه های ما موج زند؟ما خود مسئولین را نقد می کنیم اما چرا برخی از رسانه ها از نقد در جمع دوستانه خودمان هراس دارند؟
کسانی که با حرفه ای خبرنگاری آشنایی دارند ودراین زمینه با صرف وقت و هزینه فعالیت میکنند قطعا به رعایت اصول اخلاقی آن هم پایبند هستند اما آنچه که مشکل ساز شده این است که افراد غیر متخصص و آموزش ندیده وارد حرفه خبرنگاری شده اند.
انتهای پیام /طغیانی