حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از جمله چالش‌های مهم منطقه برخوار واحدهای تولید آجر است که به طور معمول نیز آلایندگی این واحدها بعد از غروب آفتاب در منطقه حبیب آباد به خوبی قابل مشاهده است. وی افزود: البته شورای برنامه‌ریزی تصویب کرده است که این کارخانه به خارج از […]

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از جمله چالش‌های مهم منطقه برخوار واحدهای تولید آجر است که به طور معمول نیز آلایندگی این واحدها بعد از غروب آفتاب در منطقه حبیب آباد به خوبی قابل مشاهده است.

وی افزود: البته شورای برنامه‌ریزی تصویب کرده است که این کارخانه به خارج از شهر منتقل شود و زیرساخت‌های لازم برای این انتقال فراهم شود که تاکنون خبری از آن نشده است.

نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: منشأ اکثر ریزگردهای شهرستان برخوار به علت کانون و معادن گچی است که در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته هر کوره گچ پزی در روز یک‌تن غبار گچ را از مجموعه خود خارج می‌کند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در شهرستان برخوار نزدیک به ۲۰ کوره گچ پزی وجود دارد، تصریح کرد: هنگام فعالیت این تعداد کوره گچ پزی در شبانه‌روز ۲۰ تن گرده وارد فضا می شود.

وی با تأکید بر جمع‌آوری کوره‌های گچ پزی به مناطق دوردست از شهرستان برخوار گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان محیط‌ زیست رسیدگی به این‌گونه موارد است.

نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیگیری‌هایی را از طریق سازمان محیط‌ زیست کشور مبنی بر شناسایی و جمع‌آوری این منابع آلودگی هوا انجام داده‌ایم.

وی بر لزوم برخورد قانونی و قاطع با منشأهای آلودگی هوا در دو شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار تاکید کرد و گفت: چند سال پیش در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان مصوبه‌ای مبنی بر جمع‌آوری تمامی این واحدهای آلوده به تصویب رسید اما چندان اجرایی نشد. لذا می‌طلبد استانداری اصفهان با پیگیری‌های مجدد محل مناسبی برای این‌گونه واحدها در نظر بگیرد.