به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از حماسه‌سازان؛ سه‌شنبه ۹۵/۵/۱۲، به دنبال دعوت نماینده مردم شریف شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در شهرستان برخوار حضور یافته و در اولین برنامه کاری خود، در نشستی با مسئولان شهرستان برخوار شرکت کردند. در این دیدار آقای […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از حماسه‌سازان؛ سه‌شنبه ۹۵/۵/۱۲، به دنبال دعوت نماینده مردم شریف شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در شهرستان برخوار حضور یافته و در اولین برنامه کاری خود، در نشستی با مسئولان شهرستان برخوار شرکت کردند.

در این دیدار آقای حاجی ضمن خوشامدگویی به رئیس و اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در باب کمبود آب شرب در منطقه، پیگیری طرح‌های بهداشتی- درمانی و عمرانی ازجمله احداث بیمارستان دولتی شهر دولت‌آباد و کنارگذر شرق اصفهان، کمبود نقدینگی در بخش تولید و عدم تحقق برخی اعتبارات تخصیص‌یافته توسط دولت، توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه ائمه جمعه شهر دستگرد و شهر کمشچه نیز به بیان مسائلی از قبیل، تعلیق بخش عظیمی از پروژه‌های عمرانی شهرستان به دلیل عدم تزریق نقدینگی توسط نهادهای ذی‌ربط، عدم طراحی علمی مسیرهای شریانی و نبود نظارت بر چگونگی اجرای بسترهای مواصلاتی بین شهرها و روستاها، عدم ارائه آرد ارزان‌قیمت به نانوایان کمشچه با توجه به ظرفیت راه‌اندازی ۳ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم از طریق این حرفه در این منطقه، حمایت از صیفی‌کاران برخواری به‌منظور جلوگیری از ورشکستگی آن‌ها، کمبود نقدینگی جهت ایجاد زیرساخت مناسب برای استفاده بهینه از پس آب شهری در جهت آبیاری جنگل حبیب‌آباد، پرداختند.

سپس معینی، رئیس شورای اسلامی شهر شهرستان برخوار با گلایه نسبت به فرسودگی و خارج از استاندارد بودن مدارس و مراکز آموزشی بخش‌های مختلف شهرستان برخوار، اعتبارسنجی دقیق و حساب‌شده در خصوص تحرک مجدد طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی، درمانی و ورزشی را خواستار شد.

دکتر کمالی، رئیس شبکه بهداشت شهرستان برخوار، نیز علاوه بر بیان درخواست خود مبنی بر تسریع در احداث بیمارستان دولتی دولت‌آباد، مطالبی پیرامون کاستی‌های خدمات درمانی به دلیل افزایش جمعیت بخصوص اتباع بیگانه (افغانی)، نبود پرسنل و فضای کافی جهت رسیدگی به مراجعات مردم را مطرح نمود.

همچنین شهردار دستگرد ضمن اشاره به وجود ابهام در چگونگی تخصیص عوارض آلایندگی و ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها، از تبدیل‌شدن شهرداری به عابر بانک ادارات و دستگاه‌های دولتی خبر داد و افزود: متأسفانه به دلیل نبود ساختار حسابرسی منظم، ضعف سیستم اقتصادی و توزیع ناعادلانه عوارض مختلف، شهرداری‌ها با کسری بودجه و مشکلات بی‌شمار مالی روبرو هستند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز پس از استماع موارد مطرح‌شده توسط مسئولان شهرستان برخوار، اظهار داشت: ما نمایندگان با توجه به حوزه تخصصی خود یعنی قانون‌گذاری از تمام ظرفیت‌های قانونی جهت رفع معضلات موجود استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: پیگیری دغدغه‌های مطرح‌شده از طریق پیگیری مسائل ملی، رفع نقایص قوانین و همچنین نظارت بر چگونگی هزینه کرد بودجه در بخش‌های گوناگون دستگاه‌های اجرایی صورت می‌پذیرد و این مهم از اهداف کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به شمار می‌رود.

غلامرضا تاجگردون ضمن اعلام قول مساعد در مورد پیگیری مشکلات منطقه، اختصاص و تعیین تکلیف بودجه توسط خود شهرستان‌ها از طریق کانال تعریف‌شده و مشخص را از راهکارهای مناسب و برطرف‌کننده بسیاری از کمبودهای اعتباری موجود معرفی کرد.
این خبر را با دوستان در تلگرام به اشتراک بگذارید