به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه دولت آباد گفت: ملت ایران مخالف به رسمیت شناختن اشغال بلندی های جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی از طرف ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند و کشورهای اسلامی هم باید واکنش نشان دهند.

به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه دولت آباد گفت: ملت ایران مخالف به رسمیت شناختن اشغال بلندی های جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی از طرف ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند و کشورهای اسلامی هم باید واکنش نشان دهند.
حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد اظهار کرد: این اقدام نشانه ای دیگر از خوی استکباری و استعماری آمریکاست که بدون توجه به قوانین بین الملل این کار را انجام داد.
وی گفت: این اقدام خدمتی به اسرائیل و نخست وزیر آن نتانیاهو و متأسفانه نشان دهنده خواب بودن دنیای اسلام نسبت به مسائل مربوط به فلسطین و سوریه است.
امام جمعه دولت آباد تصریح کرد: اینکه کشورهای عربی پیدا و پنهان رابطه با رژیم صهیونیستی برقرار می کنند و بجای اینکه با ایران و یکدیگر علیه اسرائیل متحد شوند، با اسرائیل دوست می شوند، نتیجه اش خیانت به مردم فلسطین و از دست رفتن سرزمین مسلمانان است.
وی گفت: اگر آن زمانی که آمریکا سفارت خود را به قدس منتقل کرد کشورهای اسلامی عکس العمل مناسب انجام می دادند، این گستاخی فعلی صورت نمی گرفت.
حجت الاسلام محمود آبادی افزود: مقاومت تنها راه حل این تصمیم های استکباری است یعنی مردم مسلمان و غیور کشورهای اسلامی و جریان مقاومت منطقه باید جلوی این اقدامات بایستند و مانع چنین اقداماتی شوند.
وی اظهار کرد: اگر واقعاً جریان مقاومت در مقابل تجاوز گری آنها نبود آنها سالیان گذشته به اهداف خود رسیده بودند و الان تمامی کشورهای اسلامی دچار تفرقه و جدائی و تحت سلطه آمریکا و اسرائیل شده بودند.
کمک به سیل زدگان وظیفه ای انسانی و شرعی است
امام جمعه دولت آباد در ادامه به موضوع جاری شدن سیل در بعضی از مناطق کشور پرداخت و گفت: کمک به سیل زدگان، وظیفه شرعی و انسانی است باید همه کمک کنیم که مقداری از آلام و ناراحتی های هم وطنان عزیزمان کاهش پیدا کند.
وی تصریح کرد: جنبه های رحمت بودن سیل زیادتر است چون واقعاً از خشکسالی چندین ساله مردم رنج می بردند و درست است در بعضی جاها خرابی بوجود آورد و سبب اذیت بعضی از هم وطنان شد ولی اگر چنین بارندگی هائی نداشتیم، مشکل آب جدی بود و مشکلات زیادتری داشتیم و بحمدالله آب پشت سدها زیاد شده و نگرانی ها در مورد کم آبی کمتر شده است.
حجت السلام محمود آبادی گفت: از نیروهای ارتش ، سپاه ، هلال احمر و نیروهای مردمی که وقتی فرماندۀ کل قوا دستور دادند، امکانات زیادی را به مناطق فرستادند و به مردم سیل زده کمک کردند و هنوز هم در حال کمک کردن هستند جای تشکر و قدردانی دارد.
وی افزود: این سیل امتحانی بود برای مردم و مسئولین که عده ای بلافاصله به کمک سیل زدگان رفتند، عده ای هم در تفریح و گشت و گذار بودند و در اینجاها مشخص می شود که چه کسانی به درد مردم می خورند و کسانی که ادعای دلسوزی برای مردم دارند ولی در مشکلات به گردش و تفریح می روند و کسانی که بلافاصله به کمک مردم می شتابند مشخص می شوند و مردم چشمان تیزبینی دارند و به این مسائل خوب توجه دارند.
امام جمعه دولت آباد گفت: مراکز جمع آوری کمک، از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر شهرستان برخوار در مسجد جامع مستقر هستند و وظیفه است که به جاهائی که خسارت وارد شده کمک کنیم.

/انتهای پیام/