به گزارش صدای برخوار ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار از کشف و ضبط بیش از هشت تن آلایش مرغی در این شهرستان خبر داد.

صدای برخوار ؛ رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخواردر گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای برخوار از کشف و ضبط بیش از هشت تن آلایش مرغی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از  روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار، دکتر مجید فلسفی منش  بیان کرد: این مقدار فراورده دامی در پی بازدید سرزده کارشناسان و بازرسان این شبکه از کشتارگاه طیور شهرستان کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار  اضافه کرد: فرآورده‌ خام کشف شده شامل ۸ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم جگر طیور خوراکی بوده که بعد از تنظیم صورت جلسه و ارجاع به مراجع قضائی، پس از نمونه گیری وانجام آزمایشات لازم و با توجه به عدم قابلیت مصرف انسانی نسبت به ارسال محموله فوق به مراکز مجاز تبدیل ضایعات، اقدام لازم صورت گرفت.
وی با اشاره به بازرسی های کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این اداره از مراکز عرضه نیز یادآوری کرد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۳۰۰ نوبت بازرسی از مراکز تولید، فرآوری،توزیع و عرضه مواد خام دامی این شهرستان انجام شده است.
فلسفی منش اضافه کرد: در این بازرسی ها از مراکز مختلف تولید، فرآوری، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شامل کشتارگاهها و واحدهای بسته بندی، فروشگاههای زنجیره ای، واحدهای قصابی و مرغ فروشی ها بازدید صورت گرفته و تذکرات کتبی و شفاهی لازم داده شده است.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در ادامه گفت:از ابتدای سال تا کنون ۸ مرحله بازدید مشترک با همراهی نمایندگان دستگاههای مرتبط همچون تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان،اتاق اصناف، اماکن عمومی شهرستان از رستورانها، طباخی ها و مراکز عرضه غذا صورت گرفته است که در این راستا مقدار ۵۵۸ کیلوگرم فرآورده های خام دامی( اعم از گوشت سفید و قرمز و…) غیر قابل مصرف توقیف، نمونه برداری و یا از چرخه مصرف خارج شده است.
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار ازکلیه شهروندان تقاضا کرد: در هنگام تهیه هرگونه فرآورده خام دامی لازم است به صورت بسته بندی شده با درج پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان بوده و به تاریخ تولید، مصرف و شرایط نگه داری آن توجه ویژه داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

/انتهای پیام/