صدای برخوار ؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: چهارجایگاه در شهرستان برخوار به منظور ساماندهی ذبح دام در روز عید قربان مشخص شده است.

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار،دکتر مجید فلسفی منش افزود: در راستای کنترل بهداشت و سلامت عموم مردم، چهار مکان مجاز برای ذبح دام های قربانی تحت نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی تعیین شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار عنوان کرد:مکانهای ذبح دام در روز عید سعید قربان شامل کشتارگاه دام حبیب آباد، کمیته امداد امام خمینی(ره) دولت آباد واقع دربلوار دانشگاه و دو جایگاه دیگر در محدوده جاده حبیب آباد به سمت زینبیه می باشند.

وی بیان کرد: روز عید قربان چهاراکیپ ثابت در مراکز مجاز ذبح و دو گروه سیار آموزش دیده در سطح شهرستان برخوار فعال هستند که بر سلامت دام همچنین بهداشت و سلامت لاشه های کشتار با ذبح شرعی نظارت می کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار اظهارکرد: کشتار در معابر و سطح شهر توسط شهروندان بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی، احتمال خطر انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان را افزایش می دهد علاوه بر این ذبح دام در معابر عمومی و منازل در برابر دیدگان مردم به ویژه کودکان تأثیر منفی بر روح و روان آنان می گذارد.

فلسفی منش از مردم خواست تا در این روز موجب به خطر افتادن سلامت خود و جامعه نشده و به منظور جلوگیری ازهرگونه مشکلات بهداشتی و پرهیز از بیماری های مشترک در مناطق و جایگاه های مخصوص ذبح دام با نظارت کارشناسان دامپزشکی، سنت حسنه قربانی را انجام دهند.

/انتهای پیام/