صدای برخوار-نماینده شاهین شهر ،میمه و برخوار گفت: پیگیری های لازم برای تخصیص زمین  به مددجویانی که از مناطق شاهین شهر، میمه و برخوار در راستای تفاهم نامه ۱۱۵۰ واحدی معرفی شوند، انجام می شود.

صدای برخوار-نماینده شاهین شهر ،میمه و برخوار گفت: پیگیری های لازم برای تخصیص زمین  به مددجویانی که از مناطق شاهین شهر، میمه و برخوار در راستای تفاهم نامه ۱۱۵۰ واحدی معرفی شوند، انجام می شود.
به گزارش صدای برخوار،مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در جلسه ای که در دفتر حاجی دلیگانی برگزار شد ، اظهار کرد:در سال ۹۸ موفق شدیم رتبه سوم کشور در زمینه ایجاد اشتغال مددجویی  را کسب کنیم.

کریم زارع با تاکید بر اینکه تامین مسکن مناسب یکی از پیش نیازهای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است به توضیح برنامه های کمیته امداد اصفهان برای حل مشکلات مسکن مددجویان پرداخت و گفت: علاوه بر تسهیلات و کمک های بلاعوضی که در زمینه ساخت، خرید و تعمیر منازل مددجویان پرداخت شده و می شود، ۱۱۵۰ واحد مسکن مددجویی ویژه نیز در مناطق روستایی و شهری استان با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر به دنبال تفاهم نامه ای که با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امضا شد، در حال ساخت است.

زارع ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در این زمینه با آن روبرو هستیم ناتوانی بخشی از مددجویان در تامین زمین مناسب برای ساخت این واحدهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکل مسکن مددجویان شهری به ویژه ساکنان کلانشهر اصفهان را پیچیده تر از سایر مناطق عنوان کرد و گفت: در این مناطق علاوه بر بالا بودن اجاره، امکان ساخت و خرید مسکن نیز برای نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد به علت هزینه های بالا و همچنین محدودیت های منابع این نهاد فراهم نیست.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه تامین مسکن مناسب در شرایط کنونی یکی از پایه های لازم برای توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای نیازمند است، گفت: حذف هزینه های سنگین مسکن از سبد هزینه های خانوارهای تحت حمایت می تواند باعث تقویت سایر بخش های زندگی آنها به ویژه تحصیل فرزندان آنها شود.

حاجی دلیگانی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت خدمات ارائه شده توسط کمیته امداد، یادآور شد: علاوه بر تقدیر از زحمات امدادگران استان باید زمینه های لازم برای تسهیل فعالیت در عرصه خیر و احسان، فراهم گردد.

وی با اشاره به سخنان مدیرکل کمیته امداد استان در زمینه مشکل مددجویان روستایی برای تهیه زمین مناسب برای ساخت مسکن، گفت: پیگیری های لازم برای تخصیص زمین  به مددجویانی که از مناطق شاهین شهر، میمه و برخوار در راستای تفاهم نامه ۱۱۵۰ واحدی معرفی شوند، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام /