به گزارش صدای برخوار؛فرماندار شهرستان برخوار در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند را تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان متن این پیام بدین شرح است: به نام خدا دوم شهریور به نام دولتمردان خوشنام شهید ، رجایی و باهنر آغاز هفته دولت […]

به گزارش صدای برخوار؛فرماندار شهرستان برخوار در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند را تبریک گفت.

پیام تبریک فرماندار شهرستان به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و روز کارمند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان متن این پیام بدین شرح است:

به نام خدا


دوم شهریور به نام دولتمردان خوشنام شهید ، رجایی و باهنر آغاز هفته دولت منظور گردیده و فرصتی برای پرداختن به یکی از فصول مشترک دولت و ملت فراهم شده است.

امروز دولت به مفهوم حاکمیت در عین برآمده شدن از اراده مردم در اداره کشور و تعیین سرنوشت جامعه نقش ممتازی دارد.
این نقش در ساختارهای سیاسی کشور ها و بنا به ماهیت اجتماعی و قانونی جوامع متفاوت است.
امنیت و رفاه دو کارکرد شناخته شده دولتها در جوامع مدرن بشمار میروند و علاوه بر آن در جوامع سنتی و دارای ابعاد ایدئولوژیک جنبه های فرهنگی و اعتقادی را نیز در بر میگیرد.
از طرفی افزایش آگاهی و نقش مردم و حرفه ای شدن امور زمینه واگذاری بیشتر امور به مردم و کاهش تمرکز گرایی را فراهم نموده با اینحال اجرای حق حاکمیت و مدیریت جامعه توسط دولت واجد اثر گذاری فراوان در سرنوشت شهروندان است و در مقولات مهمی چون امنیت،رفاه،فرهنگ،اقتصاد و…تعیین کننده میشود.
کارآمدی و اثرگذاری دولت ها با لحاظ وضعیت قانونی و عرفی جوامع و در مسیری که مردم با آرا خود مشخص میکنند نکته اصلی و پاشنه آشیل کار است.این اثر گذاری مقدماتی در بخش های فرهنگی اجتماعی و قانونی دارد که در نبود آنها شکل گیری دولت کارآمد متصور نیست.
یکی از این لوازم و مقدمات حقوق شهروندی مردم به مفهوم حداکثری آن است که میتواند کریدور تامین کننده دولت داری و حکمرانی مطلوب و کاهش و رفع معضلات و مشکلات اجتماعی و اقتصادی باشد.
منشور حقوق شهروندی مورد اهتمام دولت تدبیر و امید میتواند آغازی بر این راه پر فراز و نشیب باشد.
امید است همت دولتمردان و مطالبه و جدیت مردم در این مسیر راهگشا باشد و هفته و هفته های دولت احساس و نشانه خوبی در این زمینه به نمایش بگذارد.

این مناسبت ارزنده اقتضا دارد از زحمات و تلاش های مسئولین و ‌کارمندان خدوم دولتی تقدیر شده و مجموعه خانواده بزرگ دولت در شهرستان برخوار بتوانند در تحقق رضایت الهی،اهداف عالیه نظام و منویات مقام معظم رهبری،سیاست های دولت تدبیر و امید و خدمت سانی شایسته به مردم سلامتی و توفیق داشته باشند.
اسفندیارتاجمیری
فرماندارشهرستان برخوار
/انتهای پیام/