شمال اصفهان؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین‌شهر گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که تعداد ورزشکاران شهرستان شاهین‌شهر در ورزش قهرمانی از بسیاری استان‌های کشور هم بیشتر است. خداکرم پورمهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بودجه که کافی نیست اما برای جبران کمبود آن از شهرداری، شورای شهر […]

شمال اصفهان؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین‌شهر گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد
که تعداد ورزشکاران شهرستان شاهین‌شهر در ورزش قهرمانی از بسیاری
استان‌های کشور هم بیشتر است.
خداکرم پورمهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بودجه که کافی نیست اما برای جبران کمبود آن از شهرداری، شورای شهر و فرمانداری کمک می‌گیریم.

وی به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان شاهین‌شهر اشاره و تأکید کرد: در روستای جهادآباد پروژه‌ای افتتاح‌ شده اما در روستای ونداده هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، روستای زیادآباد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در سال آینده افتتاح می‌شود و در حسن رباط میمه پروژه ۶۰ درصد پیشرفت داشته که اگر اعتبار تخصیص داده شود؛ تکمیلش می‌کنیم.

این مسئول افزود: در شاهین‌شهر در ورزشگاه ملت یک سالن نیمه‌ تمام هست که سوله ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما به دلیل عدم اعتبار کافی هنوز کامل نشده است.

وی تصریح کرد: سرانه فضاهای ورزشی شهرستان ۳۳ صدم مترمربع و تعداد ورزشکاران سازمان‌دهی شده بر اساس بیمه ۱۷ هزار نفر است؛ همچنین اگر شاهین‌شهر، میمه و گز را باهم در نظر بگیریم در مجموع ۵۹ هیئت ورزشی فعال هستند.

پورمهدی اظهار داشت: قهرمانان شهرستان شاهین‌شهر عبارت‌اند از؛ سجاد مردانی که در تکواندو به کسب سهمیه المپیک ریو موفق شده و از امیدهای قهرمانی در المپیک به شمار می‌آید، نوید مکوندی قهرمان جهان ووشو، حسن عرفانی در مسابقات آسیایی پرورش اندام در پاورلیفتینگ به‌عنوان قهرمانی دست‌یافته و یدالله باقری از پیشکسوتان وزنه‌برداری که در رقابت‌های کیش به مقام نخست رسیده و سال آینده به مسابقات آسیایی ژاپن اعزام خواهد شد.

به گفته وی در بخش بانوان فاطمه رجبی مربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشور، گلنوش خسروی ملی‌پوش تیم ملی فوتبال بانوان زیر ۱۴ سال و مینو عابدی که سال گذشته در تیراندازی باکمان مقام پنجم آسیا را به خود اختصاص داد؛ همگی از افتخارات این شهرستان محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول عنوان کرد: تیم هندبال بانوان شهرستان شاهین‌شهر در مسابقات استانی توانست سکوی اولی را تصاحب کرده و در رقابت‌های قهرمانی کشور به میزبانی قزوین حضور یابد.

وی یادآور شد: در این شهرستان ورزش‌های رزمی (کاراته، ووشو، تکواندو و کنگ‌فو)، هندبال و دوچرخه‌سواری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

پورمهدی تأکید کرد: در رابطه با شرایط کلی ورزش استان اصفهان باید یادآور شوم؛ یکی از معضلات و تهدیدها ورزشگاه نقش‌جهان بوده و آن‌هم به دلیل مشکلات حقوقی و وجود معارضین زمین نقش‌جهان، که با رأی دادگاه عمده اعتبارات اختصاص داده به اداره کل برداشت‌شده و این امر باعث کند شدن پروژه‌های عمرانی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود نیروی انسانی کارآمد و بحث قهرمانی؛ سرانه بیمه ورزشی شهرستان شاهین‌شهر بالا بوده اما سرانه فضاهای ورزشی پایین است و از مسئولان درخواست داریم بیشتر به ورزش این شهرستان توجه کنند.