صدای برخوار-شرایط اضطرار آلودگی هوا پایش های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید شده است و با واحدهای آلاینده برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش صدای برخوار، محمد ولید مغربی با اشاره به افزایش گشت و پایش های صنایع، معادن، واحدهای صنفی و شهرک های صنعتی شهرستان در پی مصوبات اخیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان که مورد تاکید مدیر کل محترم حفاظت محیط زیست استان جناب اقای دکتر حشمتی در اجرایی مصوبات و همچنین پایش های مستمرمی باشد گفت: گشت و پایش اداره کل استان واداره شهرستان برخوار با توجه به افزایش میزان آلاینده ها بر اساس برنامه ریزی جامع و هدفمند به طور روزانه و شبانه انجام می شود و هدف اصلی این پایش ها، بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان و شهرستان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی است.
وی با بیان اینکه از در روزهای نهم و دهم دی ماه در مجموع بیش از ۷۵ واحد صنعتی توسط ماموران محیط زیست در سطح شهرستان پایش شدند، اظهارکرد: طی این مدت به. حدود ۱۸ واحد نیز اخطاریه آلودگی محیط زیستی دریافت کردند.و همچنین ۳۶ واحد نیز تذکر دریافت نمودند
رئیس اداره شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه در آذر ماه نیز سه واحد آلاینده پلمب و از سه مورد پسماند سوزی در سطح استان جلوگیری و تعدادی هم اطفا شد، اظهارکرد: پایش های محیط زیست در ساعات مختلف و در محورها و مسیرهای متعدد شهرستان تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه خواهد داشت.
ولید مغربی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم صنایع موجود در شهرستان برخوار، شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن، واحدهای صنفی به ویژه در ساعات شب و شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا به اداره شهرستان برخوار اعلام کنند.

انتهای پیام /طغیانی