صدای برخوار-شهردار حبیب آباد گفت: شهرداری با همکاری بخش خصوصی اقدام به پرورش کرم خاکی به نام فوتیدا( کرم زباله خوار) کرده  که پرورش این گونه کرم قابلیت درآمدزایی دارد.

سید جواد لقمانی در گفت و گو با صدای برخوار،با اشاره به اینکه این کرم کود آلی تولید می کند؛افزود:کود ورمی‌کمپوست از طریق کرم خاکی به نام فوتیدا تولید می شود .این کود دارای خواص بسیار زیادی است و می‌تواند محصولات کشاورزی را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهد. تولید محصولات ارگانیک از دیگر ویژگی های استفاده از کود ورمی کمپوست است ؛کود های شیمیایی اثرات مخربی بر محیط زیست و محصولات کشاورزی دارند ؛کشاورزان با توجه به مزایای این نوع کود ، می توانند آن را جایگزین کودهای شیمیایی کنند .

وی با اشاره به مزایای تولید کود ورمی کمپوست عنوان کرد:،کاهش اثرات نامطلوب زباله ها،جلوگیری از آلودگی محیط زیست ،تولید محصولات غذایی باکیفیت،مبارزه با معایب کودهای شیمیایی و هزینه بالای آن ها، اشتغال زایی،صرفه اقتصادی ؛ گامی موثر در دستیبابی به تولید پایدار از جمله مزایای کود ورمی کمپوست می باشد.

شهرداری حبیب آباد تصریح کرد:کرم خاکی علاوه بر اینکه می‌تواند در تبدیل مواد آلی به کود نقش داشته باشد، جسم و پروتئین اش نیز در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و تهیه روغن خراطین، (یک لیتر روغن خراطین به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال می باشد) مورد استفاده قرار گیرد.


انتهای پیام/طغیانی