سرپرست فرمانداری شهرستان برخواردر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان برخوار گفت: با به صدا درآمدن زنگ خطر مصرف مواد مخدر در گروه های سنی مختلف لزوم آگاهی سازی در خصوص مصرف و موارد پیشگیرانه برای هر سن و طیفی لازم است.

به گزارش صدای برخوار ؛ سرپرست فرمانداری شهرستان برخواردر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان برخوار گفت: با به صدا درآمدن زنگ خطر مصرف مواد مخدر در گروه های سنی مختلف لزوم آگاهی سازی در خصوص مصرف و موارد پیشگیرانه برای هر سن و طیفی لازم است.

محمد حسن قمی افزود: امروزه این مساله به معضلی برای جامعه تبدیل شده چرا که علاوه بر تحمیل هزینه های هنگفت به جامعه، زوال جامعه را نیز به دنبال دارد.

وی در ادمه خواست تا این مسئله با جدیت مضاعف از سوی مدیران و روسای ادارات مرتبط در شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری برخوار با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان برخوار ، اظهار داشت: آموزش مهارت های اجتماعی و ارتباطی به والدین از طریق آگاه کردن آنان از پیامدهای زیان بار مصرف مواد مخدر، آموزش مهارت های زندگی از کودکی به نوجوانی و همچنین بررسی و رفع مشکلات فردی شخص معتاد از جمله مهم ترین راهکارهای پیشگیری از گسترش و رواج مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که یکی از معضلات جدی معتادان بهبود یافته مسئله اشتغال است، تصریح نمود: براساس دستور العمل ابلاغی اشتغال معتادین بهبود یافته و خانوده های آنها که سال گذشته به دستگاههای عضو شورا ابلاغ شده، تسهیلات اشتغالزایی از ۱۰ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش و پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه کارفرما نیز افزایش پیدا کرده است.
قمی اشاره ای هم به اهمیت بالای انجمن NA در بهبودی کامل افراد معتاد داشت و خاطرنشان ساخت: طرح NA در کمپ های برخوار فعال تر شود.

/انتهای پیام/