صدای برخوار-روز گذشته همزمان با پایداری هوا ۳۹ واحد صنعتی در شهرستان برخوار مورد پایش زیست محیطی قرار گرفت.

به گزارش صدای برخوار به نقل از «پارما» محمد ولید مغربی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار گفت: در پی مصوبات اخیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای اصفهان، پایش های محیط زیست از واحدهای صنعتی تشدید یافته و با واحد های آلاینده برابر قانون برخورد می شود که در همین راستا از ۳۹ واحد صنعتی بازدید به عمل آمد.

وی افزود: گشت و پایش اداره محیط زیست شهرستان برخوار با توجه به افزایش میزان آلاینده ها بر اساس برنامه ریزی جامع و هدفمند بطور روزانه و شبانه انجام می شود و هدف اصلی این پایش ها، بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن شهرستان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی است.

وی تصریح کرد: از سه مورد پسماند سوزی در سطح شهرستان جلوگیری و تعدادی هم اطفای حریق شد، پایش های محیط زیست، بی وقفه و در ساعات مختلف و در محورها و مسیرهای متعدد شهرستان تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به حجم صنایع موجودتعداد ۳۵ مورد نیز تذکر دریافت کردند .

. بر اساس استانداردهای محیط زیست، صاحبان واحدهای صنعتی و خدماتی موظف به رعایت و کاهش آلایندگی واحدهای خود هستند در غیراین صورت، واحد آنها تا رفع کامل آلایندگی پلمب می شود.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

انتهای پیام/طغیانی