صدای برخوار-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار گفت: پایش و نمونه برداری از صنایع بصورت دوره ای در شهرستان آغاز شده و این برنامه در راستای پایش های دوره‌ای از صنایع شهرستان‌ با هدف نظارت کامل جهت انجام الزامات زیست محیطی در فرایند تولید محصول و کارگاه‌های تولیدی این شهرستان انجام گرفته است.

به گزارش صدای برخوار به نقل از پارما، محمد ولید مغربی با اشاره به اهمیت رعایت ضوابط و الزام های زیست محیطی توسط واحدهای تولیدی و خدماتی در جلوگیری از بروز آلودگی‌های زیست محیطی، از تمامی صاحبان صنایع خواست تا نسبت به انجام تعهدات خود در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولانه‌تر برخورد کنند.

وی عنوان کرد: در این پایش از خروجی پساب واحدهای فعال جهت بررسی وضعیت آلایندگی آنها نمونه برداری می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست برخوار اعلام کرد: زمانی که خط تولید صنایع به‌صورت مرتب فعالیت کند، به مرور زمان و در صورت عدم راهبری و نگهداری مناسب این خط تولید مستهلک، سیستم تصفیه فاضلاب و فیلتراسیون خط تولید کارایی خود را از دست می‌دهد و به تبع آن انتشار پارامترهای آلاینده نیز افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بر همین اساس اداره‌ حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار باید نظارت بر این صنایع را به‌صورت مستمر انجام دهند تا اگر واحدی آلودگی محیطی، خاک و هوا داشته باشد، بر اساس آن آلایندگی به آن واحد اخطارهای لازم داده شود.

ولید مغربی گفت: اگر این واحد تا زمان تعیین شده مشکلات خود را رفع نکند اداره کل حفاظت محیط زیست از ابزارهای بازدارنده خود استفاده می‌کند و در صورت فقدان همکاری واحد صنعتی در رفع آلایندگی مطابق قانون واحد به مراجع قضائی ارجاع خواهد شد.

در این شهرستان سال گذشته تعداد ۳۹۲اخطار؛ ۲۴پلمب؛ پیگیری قضایی ۹۳ و پایش ۷۴۰ در مورد پایش واحد های صنعتی صورت گرفت.

انتهای پیام /طغیانی