صدای برخوار ؛ پاسخ یکی از شهروندان به یادداشت انتقادی یکی از کانالهای تلگرامی در خصوص برگزاری همایش استانی آسیب شناسی تعزیه که در مصلای حبیب آباد برگزار شد

به گزارش صدای برخوار ؛ چهارمین همایش آسیب شناسی تعزیه در تاریخ ۶ شهریور با حضور تعزیه خوانانی از شهرستان های برخوار ، اصفهان ، شاهین شهر ، خمینی شهر ، فلاورجان ، نجف آباد ، مبارکه و لنجان و با حضور معاونت محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستانها و مسئولین استانی در مصلای شهر حبیب آباد بر گزار شد
روز گذشته در همین خصوص یکی از کانالهای تلگرامی یادداشتی انتقادی منتشر کرد و یکی از شهروندان نیز پاسخی برای این یادداشت برایمان ارسال کرده اند که در ادامه متن این یادداشت را میخوانید.

صدای برخوار ؛ پاسخ یکی از شهروندان به یادداشت انتقادی یکی از کانالهای تلگرامی در خصوص برگزاری همایش استانی آسیب شناسی تعزیه که در مصلای حبیب آباد برگزار شد
با سلام
اینجانب به عنوان یک شهروند حبیب آبادی که از اقوام بنده در امر تعزیه خوانی فعالیت دارند در این همایش بسیار عالی شرکت داشتم و پاسخ یادداشت انتقادی که به دور از انصاف در یکی از کانالها در خصوص همایش استانی آسیب شناسی تعزیه مطرح شده (و حتی متن یادداشت دارای تناقضات نیز می باشد) را در حد اطلاع خویش بشرح زیر می دهم امیدوارم همان گونه که انتقاد می کنند پاسخ انتقاد ها را نیز بدون دخل و تصرف منتشر کنند .

از زحمات برگزار کنندگان این همایش که واقعا حبیب آباد را در این زمینه باز در سطح شهرستان و استان مطرح نمود بسیار تشکر می کنم .

در پاسخ به این یادداشت که بر گرفته از تراوش ذهنی است و همواره خطوط فکری و جهت گیری های آنها در انتقال اخبار به وضوح مشخص است باید عرض کنم :

۱ – هیچ کجا مطرح نشده بود چهارمین سال متوالی بلکه اگر به دقت مطالعه می کردند ذکر شده چهارمین همایش … و این همایش ها به طور متناوب در مرکز شهرستان و مرکز بخش برگزار شده و امسال نیز میزبانی این همایش با شهر حبیب آباد بود.

در هر همایش هم روند و نحوه برگزاری و اطلاع رسانی متفاوت بوده و بهتر است قبل از انتقاد ، ابتدا اطلاعات خود را در خصوص همایش های دیگر نیز تکمیل و بعد قلم فرسایی می کردند.

۲ – از آنجا که این بحث تخصصی و بصورت کارگاهی برگزار شد لزومی نداشت که همایش عمومی باشد و بسیار همایش های تخصصی برگزار میشود و عمومی نیست و لازم بود تعزیه خوانها با انواع آسیب ها و تحریفات آشنا شده و از آن پرهیز نمایند و این طرز بیان نوعی سفسطه و مغلطه کاری بیش نیست که نویسنده یادداشت به آن متوسل شده است. مردم فهیم و بعضا تعزیه دان حبیب آباد ، خود به بسیاری از این آسیب ها واقفند و همواره مطرح می کنند لکن می بایست سایر تعزیه خوان های مطرح نیز این آسیب ها را می شنیدند تا ان شاءالله در آینده از انجام آن خودداری کنند.

۳- تا جایی که من دیدم و دنبال کردم این همایش توسط سیمای مرکز اصفهان از طریق نمایندگی خبری شهرستان پوشش داده شد مضافا اینکه خبرگزاری های رسمی شهرستان برخوار از جمله چشم برخوار ، صدای برخوار و … نیز ان را در کانال ها و سایت های خود منتشر کردند . حالا اگر دیگر کانالها این خبر مهم را که به مذاقشان خوش نیامده منتشر نکرده اند دلیلی بر پوشش خبری استانی آن نمی‌تواند باشد.

ضمنا همان شب مسئولین ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستانهای مختلف و همچنین معاون محترم هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین تعزیه خوان های مطرح استان از برگزاری چنین همایش هایی بسیار تشکر نموده و خواهان ادامه این گونه همایش های تخصصی شدند .

ناگفته نماند مسئولین فرهنگی شهر بسیار دید باز تری نسبت به افرادی که خود را متولی فرهنگی امور شهر می دانند داشته و بهتر است به جای تفرقه و ایجاد دو دستگی با نیت خالص و نه با دو رویی به ایشان کمک نموده تا فرهنگ شهرمان در زمینه های مختلف رونق گرفته و پیشرفت پیدا کند.

تامل بیشتر با مخاطبین

با تشکر

همچنین بخوانید خبر :  چهارمین همایش آسیب شناسی تعزیه در مصلای حبیب آباد برگزار شد

/انتهای پیام/