صدای برخوار-معاون شبکه بهداشت و درمان برخوار گفت: استفاده از منابع آبی آلوده ای مثل آب کشاورزی به عنوان آب آشامیدنی و ضد عفونی نکردن سبزیجات و میوه ها در ابتلا به بیماری هپاتیت A تاثیر گذار است.

صدای برخوار ؛ علی طاووسی در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوار افزود: سبزیجات آ‌بیاری شده با آب فاضلاب‌های شهری آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی را جذب خود کرده و بیماری‌های مختلف را به بدن انسان منتقل می‌کند.
وی تصریح کرد: تشخیص سبزیجات آلوده از طریق علائم ظاهری سبزیجات امکان پذیر نیست و تأثیری در انتخاب سبزی مناسب و سالم ندارد بنابر این مردم باید سبزیجات مطمئن را خریداری و قبل از مصرف ضد عفونی کنند.
معاون شبکه بهداشت و درمان برخوار در ادامه با اشاره به تغییر طعم آب در فصل تابستان گفت: تغییر طعم آب به علت املاح زیاد آب می باشد و تغییر طعم آب بدین معنی نیست که آب آلوده یا کیفیت آن پایین باشد و سلامت آب از طریق شبکه بهداشت و درمان به صورت مداوم بررسی می شود .
طاووسی اظهار داشت:افزایش بیماری اسهلال و استفراغ هیچ ارتباطی به طعم آب ندارد بلکه در فصل تابستان به دلایل مختلف این بیماری افزایش می یابد.
وی بیان کرد:مردم در فصل تابستان تمایل بیشتری برای انجام سفر و حضور در دامان طبیعت دارند که به سبب عدم نظارت بر آب های زیرزمینی که به صورت چشمه در دسترس مسافرین قرار دارد امکان ابتلا به بیماری اسهلال نیز افزایش پیدا می کند.
معاون شبکه بهداشت و درمان اذعان داشت:ضدعفونی نکردن سبزیجات و میوه ها،مواد غذایی فاسد و همچنین خوردن آب غیر آشامیدنی ازدیگر علل شیوع بیماری اسهلال می باشد .
طاووسی خاطر نشان کرد:شبکه بهداشت و درمان از تمامی کسانی که با بیماری اسهال به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند به صورت رایگان نمونه گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/