رئیس اداره منابع طبیعی برخوار، در نشست خبری با خبرنگاران افزود: به مناسب هفته منابع طبیعی بیش از ۱۲ هزار اصله نهال از انواع گونه های کاج، سرو، زبان گنجشک، ارغوان در سطح شهرستان توزیع می شود.

به گزارش صدای برخوار ، رئیس اداره منابع طبیعی برخوار، در نشست خبری با خبرنگاران افزود: به مناسب هفته منابع طبیعی بیش از ۱۲ هزار اصله نهال از انواع گونه های کاج، سرو، زبان گنجشک، ارغوان در سطح شهرستان توزیع می شود.
ناصر نورمحمدیان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۴۳ تا کنون عملیات نهال کاری در۵۰ هزار هکتار از اراضی انجام شده ،افزود:درسال جاری عملیات نهال کاری در۱۰۰ هکتار از اراضی برخوار انجام شده و در هفته منابع طبیعی عملیات نهال کاری در ۵۰ هکتار از اراضی با گونه های تاغ و قره داغ انجام می شود.
وی تصریح کرد:عملیات نهال کاری با هدف بیابان زُدایی و مقابله با پدیده گرد و غبار انجام می شود.
رئیس منابع طبیعی برخوار بااشاره به حضور دام در مراتع شهرستان افزود: یکجانشینی دامداران و نیاز مبرم دام به علوفه سبب شده دامداران دام های خود را در ۱۲ ماه سال در مراتع بچرانند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان برخوار اظهار کرد:  بخش قابل توجهی از مراتع برخواربه بیابان تبدیل شده است؛ امسال در زمینه چرای غیرمجاز دام ها هفت پرونده تشکیل شده است .
نورمحمدیان بیان کرد: در زمینه تصرفات عدوانی ۲۳ پرونده در سطح ۲۰۴ هزار و ۵۶۲ متر مربع و در زمینه خلع زمین ۳۴ پرونده در سطح ۳۶۹ هزار و۸۰۰ متر مربع درحال پیگیری می باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهرستان قطع جنگل های تاق و قره داغ است ، گفت :قاچاقیان چوب و متخلفان با اره این درختان را قطع و تبدیل به زغال می کنند.
نورمحمدیان خاطرنشان کرد:شهرستان برخوار بیش از ۲۱۸ هزار هکتار مساحت داردکه ۱۵۰۰ هکتار آن مربوط به عرصه منابع طبیعی است که شامل ۱۰۰ هزار هکتار مرتع ،۴۵ هزار هکتار بیابان و پنج هزار هکتار جنگل دست کاشت طاق و غره داغ است.