صدای برخوار-نزدیک یک سال از اقدام شهرداری دولت آباد برای نورپردازی شهر می گذرد؛این درحالی است که خاموش و روشن شدن چراغ ها و خاموشی کلی برخی از ریسه های اِلمان نوری باعث نارضایتی شهروندان شده است.

صدای برخوار-نزدیک یک سال از اقدام شهرداری دولت آباد برای نورپردازی شهر می گذرد؛این درحالی است که خاموش و روشن شدن چراغ ها و خاموشی کلی برخی از ریسه های اِلمان نوری باعث نارضایتی شهروندان شده است.
به گزارش صدای برخوار ، یکی از عناصر اصلی مبلمان شهری ،روشنایی معابر و میدان های شهر متناسب با فضای شهری محسوب می شود و در معماری و شهرسازی از اهمیت زیادی برخوردار است .
اِلمان های نوری و نورپردازی در شهرنه تنها از لحاظ زیبایی شهری بلکه از جهت تامین امنیت و آرامش برای شهر و شهروندان حائز اهمیت است .
فضای شهری بیشترین ارتباط را با مردم و محیط زندگی برقرار می کنند و درنتیجه نقش بسزایی در هویت بخشی احساس آرامش به شهروندان دارد . زمانی که فردی از بیرون وارد شهر می شود ، اولین نکته ای که شهر را بر اساس آن ارزیابی می کند آراستگی و زیبایی شهر است.
شهرداری دولت آباد سال گذشته به منظور تامین روشنایی و زیبایی فضای شهر اقدام به نصب اِلمان نوری در سطح شهر کرده است. شش ماه پیش گزارشی درخصوص سبک ساده و پیش پا افتاده اِلمان های نوری (ماه و ستاره)شهر دولت آباد و خاموش و روشنی چراغ های آن مطلبی در این سایت منتشر شد که مسئولان شهری هیچ واکنشی در خصوص متن نشان ندادند.
در طراحی مناظر شهری، نگاهی ساده و پیش پا افتاده و بدون درنظر گرفتن مسائل فنی غلط و بی جواب خواهد بود و در واقع برای ارتقای کیفیت یک منظر شهری باید کلیه عوامل مؤثر در آن خصوصاً مبحث نور و روشنایی که به عنوان نخستین عامل محیطی که برای هر فعالیتی ضروری است مدنظر و مطابق با استانداردهای روز اجرا گردد.
نورپردازی صحیح و اصولی مطابق با استانداردهای روز می‌تواند نسبت به تأمین امنیت اجتماعی، رضایت مندی صددرصدی شهروندان و زیبایی شهری مفید واقع شود متاسفانه این موضوعات در شهر دولت آباد نادیده انگاشته شده است.
خبرنگار صدای برخوار طی چند شب متولی در یک ماه یک بررسی در سطح بلوار طالقانی انجام داد هر شب تعداد بیشتری از این آلمان ها خاموش می شوند.
برخی از ریسه های این اِلمان ها همیشه خاموش و برخی از آن ها در برخی از شب ها خاموش اند.
شهرداری برای نصب این اِلمان ها هزینه زیادی انجام داده اما سوء مدیریت در اجرای این طرح محسوس است .
چه کسی پاسخگوی حیف و میل شدن هزینه های انجام شده در شهرداری است.
چرا در اجرای این طرح از متخصصان فنی استفاده نشده است که پس از گذشت نزدیک یک سال از اجرای این طرح هر روز شاهد خاموشی تعداد زیادی از این ریسه های نورپردازی و اِلمان ها باشیم ؟
انتهای پیام / مهناز طغیانی