شمال اصفهان؛رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از ناکارآمدی نرم افزار اندرویدی دوربین یاب پلیس که روی تلفن همراه نصب می شود، خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ تقی مهری گفت: دوربین های هوشمند پلیس با قابلیت محاسبه میانگین سرعت خودروهای عبوری از ابتدای جاده تا انتهای مسیر، کارآمدی نرم افزار دوربین یاب را […]

شمال اصفهان؛رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از ناکارآمدی نرم افزار اندرویدی دوربین یاب پلیس که روی تلفن همراه نصب می شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ تقی مهری گفت: دوربین های هوشمند پلیس با قابلیت محاسبه میانگین سرعت خودروهای عبوری از ابتدای جاده تا انتهای مسیر، کارآمدی نرم افزار دوربین یاب را در هشدار به راننده برای کاهش سرعت، عملا بی اثر می کند.

وی با تاکید بر اینکه میانگین دقیق سرعت با نرم افزار ویژه نصب شده روی دوربین های هوشمند پلیس اندازه گیری می شود ، افزود: وقتی میانگین سرعت خودرو در عبور از دوربین اول تا رسیدن به دوربین بعدی مشخص شود؛ در صورت تخطی از سرعت تعیین شده، دوربین ها با ثبت تخلف ، برای فرد متخلف جریمه صادر می کنند.

سردار مهری گفت: در بخشی از جاده های کشور در حال حاضر این دوربین ها نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی دیگری از جاده ها نیز به دوربین های هوشمند تجهیز خواهند شد؛ از نصب نزدیک به ۲ هزار دوربین ثبت تخلف جدید با قابلیت هایی مانند سنجش میانگین سرعت و ثبت تخلف عدم رعایت فاصله طولی، تا دو سال آینده در کشور خبر داد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: با پایان کارهای مقدماتی، امسال دوربین های جدید در مسیرهای تهران- قم – کاشان – اصفهان به سمت شیراز، تهران – کرج – قزوین به سمت تبریز ، قزوین به سمت رشت و تهران به سمت ساوه نصب می شود.

نرم افزاراندرویدی تراپستر که روی تلفن های همراه نصب می شود پیش از رسیدن به دوربین های هوشمند پلیس در سطح جاده به راننده برای کاهش سرعت هشدار می دهد.