به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس توافق انجام گرفته میان ایران‌ایر و شرکت هواپیمایی ایرباس یک مدل ایرباس ۳۵۰ برای ارزیابی‌های ابتدایی و گسترش همکاری‌های دو طرف در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.    این ایرباس که قرار است ۱۶ فروند از آن در آینده تحویل ایران شود هفته گذشته […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس توافق انجام گرفته میان ایران‌ایر و شرکت هواپیمایی ایرباس یک مدل ایرباس ۳۵۰ برای ارزیابی‌های ابتدایی و گسترش همکاری‌های دو طرف در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد+عکس

 

 این ایرباس که قرار است ۱۶ فروند از آن در آینده تحویل ایران شود هفته گذشته در نمایشگاه سنگاپور به نمایش گذاشته شده بود که با هماهنگی‌های انجام گرفته در مسیر بازگشت خود به فرانسه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
 

نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد+عکس

 

ورود نمادین نخستین ایرباس از مدل‌های خریداری شده از سوی ایران اولین
هواپیمایی به حساب می‌آید که پس از لغو تحریم‌ها وارد ایران شده هرچند فرود
امروز این هواپیما برای انجام آزمایش های فنی از سوی متخصصان ایران و
همچنین رونمایی هواپیما برای رسانه‌ها بوده است، در آینده به شکل قطعی به
ناوگان کشور اضافه خواهد شد.

نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد+عکس

 ایرباس آ-۳۵۰ (Airbus A350) جزو هواپیماهای جدید ‌مسافربری جهان محسوب می‌شود؛ این هواپیمای پهن پیکر دو موتوره،‌ برای پروازهای دوربرد و میان‌برد استفاده می‌شود و از سال ۲۰۱۵ میلادی رسماً وارد خط پروازی شده است.

ایرباس ۳۵۰ در سه مدل با پسوند‌های ۸۰۰-۳۵۰، ۹۰۰-۳۵۰ و ۱۰۰۰-۳۵۰ تولید می‌شود که ظرفیت آن‌ها به ترتیب ۲۷۰، ۳۱۵ و ۳۸۷ سرنشین است.

 

نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد+عکس

 ‌برد این هواپیما به طور میانگین ۱۴۰۰۰ کیلومتر است؛ موتورهای جدید این هواپیما با مصرف سوخت بسیار پایین کار می‌کنند،‌ عرشه پروازی این مدل به صورت هوشمند طراحی شده و پیشرفته‌ترین سیستم‌های ناوبری در آن به‌کار رفته‌اند و همچنین برای هر سیستم، سه پشتیبان در نظر گرفته شده تا هواپیما در شرایط اضطراری دچار مشکل نشود.

آ-۳۵۰ نخستین هواپیمای ایرباس است که در ساخت بدنه آن به جای آلیاژهای آلومینیوم سبک رایج در صنعت هواپیمایی، از پلیمر تقویت شده با فیبر کربن استفاده شده است.

این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شد؛ شرکت هواپیمایی قطر نخستین نمونه تجاری ایرباس آ-۳۵۰ را دریافت کرده است. عکس های حمید فروتن عکاس ایسنا و حسین اسماعیلی عکاس مهر از فرود این هواپیما درتهران را در زیر می بینید.

نخستین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد+عکس