صدای برخوار؛ حجت الاسلام محمود آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت ؛ مردم وظیفه دارند که اصلح را انتخاب کنند، کسانی که تقوا و خدا ترسی دارند، کسانی که پای ‌بند به اصول و مبانی الهی و قرآنی و قانون اساسی هستند را انتخاب کنند، کسانی را انتخاب کنند که سرسپرده یا دلبسته به دشمن و غرب نباشند.

صدای برخوار؛ حجت الاسلام محمود آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت ؛ مردم وظیفه دارند که اصلح را انتخاب کنند، کسانی که تقوا و خدا ترسی دارند، کسانی که پای ‌بند به اصول و مبانی الهی و قرآنی و قانون اساسی هستند را انتخاب کنند، کسانی را انتخاب کنند که سرسپرده یا دلبسته به دشمن و غرب نباشند.
به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه محترم شهر دولت‌آباد بعد از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز اشاره کردند و اظهار داشتند: همان‌طورکه می‌دانید از سال ۱۳۷۰ تاکنون اجلاس سراسری نماز برگزار می‌شود و حضرت آقا هم پیامی می دهند. تأکید مقام معظم رهبری بر اقامه نماز به خاطر جایگاه و اهمیت آن در عبادت و بندگی خداوند است، که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است. از حضرت محمّد (صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ) روایت شده است «: أَوَّلُ مَا یُحَاسَبُ اَلْعَبْدُ اَلصَّلاَهُ فَإِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ مَا سِوَاهَا وَ إِنْ رُدَّتْ رُدَّ مَا سِوَاهَا؛ اوّلین چیزى که بنده را به خاطرش محاسبه مى‌کنند نماز است، اگر نمازش پذیرفته شود، اعمال دیگرش نیز پذیرفته مى‌شود و اگر نمازش ردّ شود، سایر اعمالش نیز ردّ خواهد شد». اگر ما می‌بینیم جامعه گرفتار بعضی از مشکلات فرهنگی اجتماعی شده است و بد اخلاقی‌ها در جامعه زیادتر شده است بخاطر دور بودن از نماز است. نماز ذاتاً انسان را از فساد و فحشاء دور می‌کند. خداوند تبارک و تعالی در سوره عنکبوت آیه ۴۵ می فرماید: «إِنَّ الصَّلاهَ تَنْهی‌ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَرِ؛ یقیناً نماز (انسان را) از گناهان بزرگ و کارهای زشت، باز می دارد.»
حجت الاسلام و المسلمین محمودآبادی در ادامه افزود: نماز یک عبادت فردی است و با نوری که در دل ایجاد می‌کند تمامی ابعاد زندگی انسان را نورانی می‌کند. اگر کسی نماز درستی داشته باشد خیانت نمی‌کند، دزدی نمی‌کند و به مال و جان مردم هم تجاوز نمی‌کند. نه ‌تنها به مردم ظلم نمی‌کند بلکه به فکر مردم هم خواهد بود. پس به نماز اهمیت بدهیم تا وجودمان نورانی شود. خانواده‌ها توجه ویژه به نماز جوانان و نوجوانان داشته باشند، حساس باشند. آموزش و پرورش شهرستان به نماز اهمیت میدهند، مدارس هم توجه بیشتری به برگزاری نماز داشته باشند، خصوصاً معلمین و مدیران مدارس. ضمن تشکر از مدیران و مربّیانی که به طور ویژه به نماز دانش آموزان اهمیت می دهند، اگر همه آن بزرگواران اهتمام به نماز داشته باشند دانش آموزان هم در نماز حضور بیشتر و بهتری پیدا می کنند.
خطیب محترم جمعه همچنین از پایان یافتن مهلت ثبت‌ نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: اولاً تشکر می‌کنیم از کسانی که خود را واجد شرایط دیدند و در صحنه حضور پیدا کردند. ثانیاً آنها وظیفه خود را انجام دادند؛ اکنون وظیفه شورای نگهبان و مردم است که انتخاب خوب داشته باشند، شورای نگهبان باید با دقت زیاد بررسی کند و افرادی که صلاحیت دارند را تایید کند، باید مواظب باشد افرادی که نسبت به خدمت به مردم بی ‌تفاوت هستند و به فکر خود و جیب و منافع خود هستند و وجودشان برای مردم مضرّ است را تایید نکند. مردم هم وظیفه دارند که اصلح را انتخاب کنند، کسانی که تقوا و خدا ترسی دارند، کسانی که پای ‌بند به اصول و مبانی الهی و قرآنی و قانون اساسی هستند را انتخاب کنند، کسانی را انتخاب کنند که سرسپرده یا دلبسته به دشمن و غرب نباشند.

/انتهای پیام/