به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بخش حبیب آباد به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان اصفهان وزیر بهداشت با حضور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از چندین دهه تلاش و فعالیت دکتر عباس ادیب استاد پیشکسوت و برجسته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قدردانی کرد. استاد عباس ادیب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بخش حبیب آباد به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید به استان اصفهان وزیر بهداشت با حضور در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از چندین دهه تلاش و فعالیت دکتر عباس ادیب استاد پیشکسوت و برجسته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قدردانی کرد.

استاد عباس ادیب در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های صورت گرفته در عرصه پزشکی و ارائه خدمات بهداشت و درمان به مردم اظهار داشت: گوش هایم بد شنوا شده اند، اما با چشم هایم می خوانم و می فهمم که هر جا صحبت از بیمه ها شد می گویند شما قدم های خوبی برداشتید، در خبرها می خوانم برای بدهی دانشگاهها چاره اندیشی کرده اید، دست به زیر میزها برده و پرداخت های غیرقانونی را متوقف کرده اید، به وضعیت بیمارستان ها و مناطق محروم رسیدگی کرده اید و از شما ممنونم.

وی با بیان اینکه از سال ۷۵ بازنشست شده است اما همچنان در سن ۹۲ سالگی به سر کلاس درس می رود ، تاکید کرد: پس از این بازنشستگی هرگز رقمی را برای حق التدریس درخواست نکردم و معتقدم رشته طب را نمی شود با پول معاوضه کرد.

این استاد برجسته و پیشکسوت علم طب که با عشق فراوان از تدریس و حضور در کلاس درس سخن می گفت بارها سخنانش با تشویق حاضران همراه شد.

استاد ادیب در پایان سحنانش بار دیگر خطاب به وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش های وی تاکید کرد: این اخلاص و خدمتگزاری را می ستایم ، در سنی نیستم که دیگر نه به جایگاه شغلی نیاز داشته باشم نه مسائل مالی برایم پر اهمیت باشد اما همچنان به مسائل دانشگاه دلبسته ام و آن را دنبال می کنم و نمی توانم نسبت به آموزش و طب در کشور بی تفاوت باشم.

وی که از بنیانگذاران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است، یادآور شد: حداقل نیمی از ساخت فیزیکی این دانشگاه را برعهده خود می دانم و خوشحالم که در این سالها برای تریبت دانشجویان پزشکی کتاب های زیادی را نیز نوشته ام که از شما می خواهم آن ها را در منابع اصلی دروس دانشگاهی دانشجویان پزشکی قرار دهید و در آزمون سنجش معلومات از آنها بهره ببرید.

در این مراسم وزیر بهداشت به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی با لوح یادبود از استاد دکتر عباس ادیب تجلیل کردند.

استاد عباس ادیب متولد ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۰۱ در قریه حبیب آباد اصفهان است .وی با قبولی در کنکور پزشکی سال ۱۳۲۴ قدم در حوزه طب و طبابت گذشت و خدمات فراوانی را به دانشگاهیان اصفهان ارائه کرد، امروز او حافظه تاریخی دانشگاه است که همچنان در اندیشه تحقیق و مطالعه و تفکر صحیح است.

دکتر عباس ادیب امروز ۹۲ سال دارد هرچند گوش‌هایش سنگین شده است، اما پیری نتوانسته حافظه، نگاه تیزبین و پشتکار استاد را حتی درصدی بگیرد.