پایگاه خبری شمال اصفهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت:راه برون رفت از مشکلات جامعه صداقت است و از حضرت زهرا به عنوان صدیقه کبری یعنی راستگوی بلند مرتبه یاد می شود.به گزارش شمال اصفهان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در مراسم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت سوره حمد […]

پایگاه خبری شمال اصفهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت:راه برون رفت از مشکلات جامعه صداقت است و از حضرت زهرا به عنوان صدیقه کبری یعنی راستگوی بلند مرتبه یاد می شود.
به گزارش شمال اصفهان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در مراسم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری با اشاره به اهمیت سوره حمد گفت:سوره حمد در تمامی نماز ها واجب و سوره جایگزینی برای آن در نظرگرفته نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی افزود:خداوند برای بیان اهمیت سوره حمد به پیامبر می فرماید ما به تو سبع المثانی (نام دیگر سوره حمد است )و قرآن عطا کردیم. سوره حمد هفت آیه دارد که هر کدام کدام هفت کلمه دارد که دو مرتبه تکرار شده باشد و هیچ سوره ای در قرآن اینگونه نیست.
آیت الله ناصری خورشید درخشان ایران زمین
وی اظهار داشت: آیت الله ناصری خورشید درخشان ایران زمین هستند . ایشان متعلق به دولت آباد نیست در اصفهان و کل ایران به ایشان افتخار می کنند و بسیاری از شیعیان در خارج کشور از سی دی سخنرانی ایشان استفاده می کنند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در ادامه با اشاره به صراط مستقیم گفـت:صراط به معنای راه و صراط مستقیم به معنای راه راست است . منظور راه انبیاء و صدیقین ،شهدا و صالحین می باشد و اگر می خواهیم طریقه هدایت را طی کنیم بهترین راه تمسک به حضرت زهرا (س)می باشد.
هدف بشر در طول زمان تغییر نمی کند
حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در جواب به این سوال که آیابعداز هزار و ۴۰۰ سال از شهادت حضرت زهرا می توان ایشان را به عنوان الگو قرار داد؟ گفت:ما سه اصل وسیله، راه و هدف را از هم تفکیک می کنیم . هدف در طول زمان تغییر نمی کند آنچه تغییر می کند وسیله است .
وی اظهار داشت:هدف فرازمانی و خالق زمان است . هدف غایی همه ی بشر خداوند می باشد که در طول زمان تغییر نمی کند . راه رسیدن به خدا نماز خمس و سایر تکالیف است که در طول زمان تغییر نمی کند؛به عنوان مثال راه رسیدن به خدا حج می باشد و وسیله رفتن به حج در قدیم شتر و اسب بوده که امروزه تغییر کرده است.
هیچ دینی با اسلام برابری نمی کند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه قرآن را نمی توان از اهل بیت جدا کرد افزود: ۱۱ دین رسمی را مطالعه کردم .نتایج حاصل از این بررسی ها نشان داد هیچ دینی نمی تواند در کنار اسلام باشد و حتی با اسلام برابری کند .
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی اظهار داشت:در دین اسلام ابتدا،انتها(هدف) و راه برای رسیدن به انتها (هدف)مشخص است که دین اسلام همانند برنامه ریزی استراتژیک می باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: دین اسلام مربوط به فرقه و زمان خاص نیست . در اسلام پیغمبر بعد از خود جانشین رامعرفی می کند و زمانی که انبیا و امامان معصوم از دنیا می روند مولایمان حضرت صاحب الزمان همچون خورشید پشت ابر دیده نمی شود اما واسطه ی فیض ، روشنی وهدایت است.
راه برون رفت از مشکلات جامعه را صداقت است
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی راه برون رفت از مشکلات جامعه را صداقت عنوان کرد و افزود:صداقت به معنای گفتن هر چیز نیست صداقت به معنای این است که اندیشه ،گفتار و رفتاربا هم همنوا باشد یعنی همان گونه که می اندیشیم و صحبت می کنیم عمل کنیم.
وی اظهار داشت:استان اصفهان در برگزاری جلسات عزاداری در رتبه اول قرار دارد افزود:استان اصفهان در گام اول پیشتاز است و باید سعی کنیم به قله صداقت که حضرت زهرا(ص) برسیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان عنوان کرد:بایستی از صبر زهرا مرضیه درتحمل مشکلات و ارتباط با همسر همچنین فرزندان الگو بگیریم .حضرت زهرا در سن ۹ سالگی ازدواج کردند و در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسیدند و همه فضایل ایشان مربوط به این برهه زمانی است پس جوان امروزی نیز می توانداز زندگی حضرت زهرا(س) الگو بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی رمز موفقیت ما توسل به ائمه بزرگوار است و به واسطه اهل بیت همه احاد مسلمان از جناح ها و گروه های مختلف در کنار هم حضور می یابند .در این ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و سایر ائمه و معصومین که مردم از همه جناح ها و گروه ها حضور می یابند ، وحدت نمایان می شود و تفرقه ها کنار می رود.
همزمان با ایام شهادت حضرت صدیقه الطاهره مراسم عزاداری از ۹ اسفند ماه تا ۱۱ اسفند به مدت ۱۱ شب در بیت آیت الله ناصری برگزار می شود.
فایل صوتی سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ارزانی

دانلود سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ارزانی
/انتهای پیام/طغیانی