به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از صبح وزوان ، محمد علی بخشنده – فساد،فقر،بی عدالتی و تغییرهای آب و هوایی،برخی از اساسی ترین چالشها در جهان هستند که اغلب ممکن است چاره پذیر نباشند و منطقه ما هم از این قاعده کلی مستثنی نبوده و با توجه به عدم وجود سیستم های کنترلی […]

به گزارش صدای برخوار ؛ به نقل از صبح وزوان ، محمد علی بخشنده – فساد،فقر،بی عدالتی و تغییرهای آب و هوایی،برخی از اساسی ترین چالشها در جهان هستند که اغلب ممکن است چاره پذیر نباشند و منطقه ما هم از این قاعده کلی مستثنی نبوده و با توجه به عدم وجود سیستم های کنترلی و نظارتی ،موارد چهار گانه ذکر شده در منطقه ما شاید بیشتر خود نمایی می کنند.

در چنین مواردی ،اعتماد عمومی نسبت به مسولین منطقه ای کاهش می یابدوشهروندان با قدرت بیشتری نسبت به گذشته خواستار آن هستند که مدیران اجرایی در مورد تغییرهایی که منطقه را به پیش می راند،نقش موثرتر و هدایت کننده ای ایفا نمایند.

به منظور دستیابی به هدف های مشترک پیش گفته شده ،هر بخشی از جامعه باید نقش مربوط به خود را ایفا نماید،شوراهای اسلامی شهرها به عنوان پیشران مهم سازمانها و ارگانهای موجود،شهرداریها بعنوان متولیان شهری و…..نقش مهمی در دستیابی به آنها دارند.

شفافیت،توزیع عادلانه ثروت و امکانات ،برخورداری از حداقل های امکانات زندگی و رشد اقتصادی و کار دائمی تاثیر زیادی بر زندگی شهروندان و ماندگاری پایداردر مناطق روستایی و شهر های کوچک دارد.

صلح و عدالت، زیر بنای همه هدفهای توسعه پایدار ملل قرار دارد.دولتها و نهاد های شفاف،همچنین نظامهای قضایی سنگ بنای یک جامعه امن و عادلانه هستند.در مقابل تقلب،فساد و تمرکز امکانات در یک ناحیه خاص و برخورداری عده ای محدود از رانتها ،هدفهای توسعه پایدار را تهدید می کند و مانع رشد نواحی مختلف ، پایداری جمعیتی،رشد و شکوفایی و اتلاف منابع می شود.

برای رسیدن به هدفهای توسعه پایدار،کسب و کارها باید با هم کار کنند،همکاری در بین بخشهای مختلف برای تضمین حمایت و منابع مورد نیاز برای رسیدن به هدفها،حیاتی است.

بیشتر اهالی ساکن و اکثر قریب به اتفاق کسانی که از منطقه مهاجرت کرده اند به این نتیجه دست یافته اند که تغییر باید رخ دهد، اما تحقق تغییر ، هنوز در مراحل اولیه خود است و نیاز مبرم به سازماندهی دارد.بعضی از همشهریان همچنان نیازمند متقاعد شدن بابت این موضوع هستند که همکاری و تلاش بیشتر،مسیر آینده است.باید به آنها یادآوری کرد که شهر ها و روستاهای کوچک در گذشته با استفاده از همکاری و تعامل به رشد خود ادامه داده و از ما پیشی گرفته اند بنابر این ما هم باید چنین کنیم.

راه پیشرفت و توسعه با عبور از خصومت ها،تنگ نظری ها،منم منم ها ،خود بینی ها و …….با نگاه عدالت محور و در حول محور یکی بودن میسر خواهد بود، اگر اراده کنیم و بخواهیم.

/انتهای پیام/