یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اصلی‌ترین سلاحی که دشمن هیچ گاه به آن اعتراف نمی‌کند و مردم یمن از آن بهره مندند سلاح مقاومت، رشادت و شهادت در بین آنهاست.

به گزارش صدای برخوار یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اصلی‌ترین سلاحی که دشمن هیچ گاه به آن اعتراف نمی‌کند و مردم یمن از آن بهره مندند سلاح مقاومت، رشادت و شهادت در بین آنهاست.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص دستاورد‌های خیره کننده یمنی‌ها در قبال عربستان سعودی و طرح شایعاتی پیرامون رساندن تسلیحات از طریق جمهوری اسلامی به آن‌ها گفت: مردم یمن طی مدت سه سال گذشته نشان دادند که تبحر خوبی در ساخت و به کارگیری تسلیحات جدید دارند و با توجه به محاصره تمام عیاری که علیه یمن وجود دارد این موضوع که از بیرون یمن تسلیحاتی به آن‌ها داده می‌شود به طور کامل تکذیب می‌شود.

وی افزود: بندر حدیده که گلوگاه صادرات و واردات یمن محسوب می‌شود علاوه بر محاصره سعودی‌ها و امارات تحت محاصره کامل ناوچه‌های آمریکا نیز قرار دارد و از لحاظ زمینی هم این کشور تنها مرز مشترک را با عربستان و عمان دارد و تحت نظر نیرو‌های همسو با عربستان است لذا این ادعا‌ که عنوان می‌شود ایران صلاح در اختیار انها قرار داده خیالی خام است.

قنادباشی با بیان اینکه در حقیقت آمریکا و سعودی برای انکار توانمندی حزب الله و توجیه شکست‌های خود، این قبیل اخبار را پخش می‌کنند، گفت: عربستان سعودی با تمام دلار‌های نفتی که در اختیار دارد در سه سال اخیر نتوانسته اقدام خاصی در یمن انجام دهد. امارات و عربستان با استفاده از خلبان‌های مصری، اسرائیلی و اروپایی و آمریکایی و سربازان سودانی، مغربی و … و برخی از کشور‌های عربی – آفریقایی که به طور پنهانی نیروهایشان برای سرکوب یمن همکاری می‌کند، دستاورد چندانی نداشته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: شعاری که همواره عربستان و ایادی وی در مورد یمن مطرح می‌کردند این بود که بندر حدیده را تا کمتر از یک ماه یعنی تا عید سعید فطر اشغال می‌کنند و به نظرشان این هدف، هدفی سهل الوصول بود.

وی ادامه داد: آن‌ها به دنبال این بودند که پس از اشغال حدیده به صنعا نفوذ پیدا کنند و پایتخت یمن را سرکوب کنند، اما در شرایط فعلی این هدف به ظاهر ساده به هیچ عنوان عملیاتی نشد به ویژه اینکه ارتش یمن توسط سلاح‌های گوناگون توانست نیروی دریایی آن‌ها را منهدم کند و مراکز تجمع آن‌ها را مورد هدف قرار دهد.

قنادباشی یادآور شد: انصارالله با موشک‌های دوربردی که می‌تواند عربستان و امارات را مورد هدف قرار دهد چندین بار مراکز حساس در ریاض را مورد حمله قرار داد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در شرایط فعلی پهپاد یکی از سلاح‌های مردم یمن محسوب می‌شود، اما سلاح اصلی مردم این کشورمقاومت و ایستادگی آنها است که هر خطر را به جان می‌خرند.

وی با اشاره به برگزاری نماز عید فطردر یمن گفت: این نماز با حضور نیرو‌های عربستان، آمریکا و حتی نیرو‌های فرانسوی به باشکوه‌ترین شکل ممکن و با حضور مقامات بزرگ انصارالله برگزار شد و جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس در این کشور نیز حتی از جمعیت حاضر در روز قدس تهران هم بیشتر بود این در حالی است که مردم یمن در شرایط فعلی با گرسنگی و امراض واگیردار در بین کودکان و بزرگسالان مواجه است، اما اصلی‌ترین سلاحی که دشمن هیچ گاه به آن اعتراف نمی‌کند و این مردم از آن بهره مندند سلاح مقاومت، رشادت و شهادت در بین آنهاست.

/انتهای پیام/خبرگزاری دانشجو