به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از ایرنا،رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان گفت: تکمیل جاده دوبانده اصفهان – اردستان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، مجتبی پورشفیع مهمترین چالش موجود در شهرستان را بحث دوبانده محور اردستان به اصفهان عنوان کرد و […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از ایرنا،رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان گفت: تکمیل جاده دوبانده اصفهان – اردستان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، مجتبی پورشفیع مهمترین چالش موجود در شهرستان را بحث دوبانده محور اردستان به اصفهان عنوان کرد و افزود: این مسیر به لحاظ وجود نقاط پرتصادف و داشتن قوس های بسیار خطرناک عامل وقوع حوادث ناگواری است که عمده این تصادفات به صورت رخ به رخ اتفاق می افتد.
به گفته او جاده اردستان – اصفهان تنها محور دوطرفه به سمت مرکز استان به شمار می رود که هنوز دوبانده نشده است.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای ۱۷ کیلومتر باقیمانده، ۲ نقطه پرتصادف و ۶ قوس بسیارخطرناک در این مسیر حذف و از وقوع تصادفات رخ به رخ جلوگیری خواهد شد.
پورشفیع اضافه کرد: کل این مسیر از اصفهان به اردستان ۱۰۵ کیلومتر است و ۴۰ کیلومتر آن حدفاصل کمشچه و سه راهی عباس آباد هنوز دوبانده نشده و از کیلومتر صفر تا ۲۳ آن در شهرستان برخوار در مرحله بیس و آماده آسفالت است.
رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان اردستان افزود: از کیلومتر ۲۳ تا ۴۰ بطول ۱۷ کیلومتر در حوزه شهرستان اردستان قرار گرفته که احداث باند دوم آن با احداث ۶۰ دستگاه پل لوله ای، ۳۰ دستگاه پل دالی و یکدستگاه پل راه آهن به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی از جمله اقدامات انجام شده جهت ایمن سازی محورها در شهرستان را شامل اجرای ۷۰ کیلومتر سیل کت، اجرای ۳۰ کیلومتر تک کت، نصب ۱۰۰۰ عدد نیوجرسی ، نصب ۱۶۰۰ شاخه گاردریل ،خط کشی ۱۱۰ کیلومتر و انجام عملیات روشنایی مسیرها بطول ۸ کیلومتر عنوان کرد.
وی همچنین از جمله عوامل منجر به تصادف در جاده های شهرستان را انحراف به چپ خودرو اعلام کرد و افزود: رانندگان به علائم هشداری و تابلوهای نصب شده در کنار جاده ها توجهی ندارند .
شهرستان اردستان با مساحت ۱۲ هزار کیلومتر مربع در شمال شرق استان ودر محل کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده که دارای ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۰۶ کیلومتر راه روستایی و ۱۹۱۰ کیلومتر راه همسنگ است که مهمترین محور ترانزیتی آن محور نایین – اردستان و کاشان – اردستان است که بیش از ۹۰ کیلومتر آن در حوزه راه های این شهرستان قرار دارد.
این خبر را با دوستان در تلگرام به اشتراک بگذارید