صدای برخوار-رئیس اتحادیه چوب و فلز برخوارگفت:مالیات ناعادلانه و ارزش افزوده باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی برخوار شده است.

به گزارش صدای برخوار، علی فتاحی در جلسه با نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در اتاق اصناف خواستار حمایت و همکاری  اداره امور مالیاتی برخوار از اصناف شد و افزود: مالیات بر ارزش افزوده مشکلات متعددی را برای واحدهای صنفی برخوار ایجاد کرده و بخاطر این مشکلات تعدادی از واحدهای صنفی تعطیل شدند.

وی تصریح کرد:شهرستان برخوار در رسته طلاسازی ،منبت کاری، قلمکاری در سطح کشور بسیار قوی عمل نموده و انتظار می رود  مسئولین از این رسته های صنفی حمایت کنند.

رئیس اتحادیه چوب و فلز برخواراظهارداشت:واحدهای صنفی هیچ تسهیلاتی دریافت نکردند ؛ اگر تسهیلات کم بهره  به واحدهای صنفی اختصاص داده می شد اکنون شاهد افزایش رونق تولید و کسب و کار بودیم.

فتاحی بیان کرد: عدم همکاری مرکز فنی حرفه ای دستگرد، بیمه واحدهای صنفی و مشخص نبودن مرز بین صنف و صنعت از جمله مشکلات اتحادیه برخوار می باشد که خواستارهمکاری مسئولین برای  حل این مشکلات هستیم.

نماینده مردم شاهین شهر میمه و برخوار در این جلسه اظهار داشت:مردم برخوار زحمت کش و در عرصه های مختلف صنایع دستی و کشاورزی در سطح کشور معلم دیگران هستند اما در زمینه تبلیغات  بسیار ضعیف عمل نموده اند که در این زمینه نهادهای مردمی باید به سراغ مسئولین بروند .مسئولین نیز هماهنگی لازم را برای تبلیغات در صداو سیما انجام می دهند.

وی افزود:۲/۱ میلیارد دلار در بودجه سال ۹۷ از صندوق توسعه ملی وام در بخش صنعت،معدن ،تجارت و کشاورزی اختصاص یافت اما تاکنون این مبالغ پرداخت نشده است و در مجلس شورای اسلامی همچنان پیگیر پرداخت وام به مردم هستیم.

وی خاطر نشان کرد:بخش عمده ای از مشکلات واحدهای صنفی برخوار حل می شود و در راستای حل مشکلات جلساتی  با مدیر امور مالیاتی ،مدیر صنایع دستی ،مدیر تامین اجتماعی  ، مدیر فنی حرفه ای و مسئول نفت استان برگزار می کنیم.

 

انتهای پیام/طغیانی