تبریز – معاون فنی عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم برنامه ریزی برای ارائه امتیازات ویژه به شهروندان تبریزی برای حفظ باغات و کاربری های فضای سبز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز، محمدصادق پورمهدی شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز با همکاری شورا و شهرداری تبریز به راهکارهایی باید فکر کنیم که در عین حال که افزایش فضای سبز را در پی دارد، منافع فردی را نیز افزایش دهد.

وی ادامه داد: امروز اگر به دنبال تملک باغات مانده در شهر می رویم، باید به مالک امتیازات و کاربری هایی اختصاص دهیم که ضمن حفظ شاکله ی اصلی باغ، موجب انتفاع صاحب ملک شود و وقتی در شهرهایی مثل یزد جهت حفظ خانه های قدیمی، این را به موضوعی اقتصادی تبدیل کرده اند و مالک خانه ها خود متوجه می شوند که سود و منفعت آنها در حفظ هویت قدیمی خانه هاست که همین اقدام را در مورد باغات تبریز نیز می توان انجام داد.

معاون فنی عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در آستانه استقبال از تبریز ۲۰۱۸ باید این فضاها را برای پذیرایی از گردشگران مهیا کنیم، خاطر نشان کرد: شاهد هستیم که با حفظ کاربری های فضای سبز در اطراف تبریز مثل هربی و سردرود مردم چه استقبال چشمگیری از این مناطق می کنند.

وی با تاکید بر تصویب لایحه ای برای حفظ باغات تبریز با اختصاص امتیازاتی به مالکین گفت: از رئیس شورای شهر تبریز می خواهیم این موضوع به صورت لایحه ای در شورای شهر مصوب شود که هر کسی باغی دارد، امتیازات انتفاعی به او اختصاص یابد و در بحث های فضای سبز باید موضوع را به طور عمومی و همگانی بررسی کنیم چرا که همه ما دوست داریم در اطراف محیط زندگی خود پارک، چمن و فضاهای سبز را مشاهده کنیم.

پورمهدی افزود: امروزه با نوعی تضاد منافع فردی و منافع اجتماعی رو به رو هستیم به گونه ای که برای سود های کلان و منافع فردی باغات و فضاهای سبز را که منافع اجتماعی محسوب می شوند، از بین می بریم.

معاون فنی عمرانی استانداری آذربایجان شرقی برپایی نخستین جشنواره عکس فضای سبز را اقدامی ارزنده توسط سازمان پارک ها و فضای سبز عنوان کرده و گفت: جای خوشحالی است که امروز فضای سبز شهری وارد بحث های فرهنگی شده چرا که هر موضوعی برای نهادینه شدن در جامعه باید از بُعد فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.