صدای برخوار ؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص بودجه ۹۹ اظهار کرد: بودجه ۹۹ بودجه متعادل نیست و اشکالات فراوانی دارد و به نظر می رسد باید به دولت بازگردد و آن را اصلاح کند.

به گزارش صدای برخوار ؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در خصوص بودجه ۹۹ اظهار کرد: بودجه ۹۹ بودجه متعادل نیست و اشکالات فراوانی دارد و به نظر می رسد باید به دولت بازگردد و آن را اصلاح کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کسری این لایحه بیشتر از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، اما راهکارهای تامین منابع وجود دارد و دولت باید لایحه را اصلاح کند؛ مجلس اگر بخواهد آن را تغییر دهد ممکن است شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد.
وی با بیان اینکه دولت منابع مالی مختلفی دارد که برخی از آن را به درستی در لایحه بودجه ۹۹ نیاورده است، افزود: موضوع درآمدهای دولت از محل هدفمندی های یارانه ها و از جمله افزایش قیمت حامل های انرژی است که ۱۱۰ هزار میلیارد تومان نسبت به سال ۹۸ افزایش درآمد داشته است.
حاجی دلیگانی بیان کرد: وابستگی به نفت در این لایحه به اجبار بیشتر نشده است، اما تبصره یک آن باز هم به صادرات نفت خام اشاره می کند؛ در حالی که به نظر ما به جای نفت خام باید از فرآورده های آن برای صاردات استفاده کرد.
نماینده مردم میمه، برخوار و شاهین شهر در پایان با توضیح این که بر اساس این لایحه، حدود سه چهارم از بودجه ۹۹ به شرکت های دولتی اختصاص داده می شود، تصریح کرد: یکی از محل های تأمین بودجه های عمومی هم می تواند از محل سود همین شرکت های دولتی باشد.
/انتهای پیام/صاحب نیوز