صدای برخوار- طرح قطار سریع السیر تهران قم اصفهان به عنوان طرح ملی از اهمیت زیادی برخوردار است .نزدیک ۲۴ کیلومتر از این خط آهن و ایستگاه نهایی آن در محدوده شهرستان برخوار است و از مناطق مسکونی شهر دستگرد و دولت آباد همچنین از زمین های کشاورزی شهر سین ، دستگرد ، دولت آباد و خورزوق عبور می کند.

به گزارش صدای برخوار،قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان ۴۰۹ کیلومتر طول دارد و فاصله تهران- اصفهان را کاهش می‌دهد. در کنار آن اهمیت این موضوع به آن دلیل است که با انجام این روند، ایران وارد تکنولوژی قطار سریع‌السیر می‌شود و روند بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به مردم متفاوت می‌شود.
مردم شهرستان برخوار بر اهمیت این پروژه ملی واقف اند و مخالفتی با اجرای این پروژه ملی ندارد؛ اما آنان از مسئولان کشور، استان و شهرستان انتظار دارند که به خواسته های آنان توجه شود و این طرح به گونه ای اجرا شود که به این شهرستان آسیبی وارد نشود.
اجرای این طرح از مسیر فعلی و روی زمین ؛سلامت روحی ، روانی مردم را به خطر می اندازد .اکنون که مسئولان بر سلامت بهداشت و روان تاکید دارندو نظرشان این است که ؛ صنایع پر سر و صدا بخاطر آلودگی های زیستی و صوتی که دارند باید به خارج از شهر ها و مناطق مسکونی منتقل شوند اما چرا مجریان این طرح درمورد این شهرستان نسبت به آسیب هایش بی تفاوت اند جای تامل دارد!
قطار تهران تبریز چهار کیلو متر از اعماق زمین عبور داده شده است پس عبور قطار سریع السیر در محدوده برخوار از اعماق زمین نیز امکان پذیر است .
مردم ازحاجی دلیگانی نماینده برخوار و فرماندار انتظار دارند که در زمینه احقاق حقوقشان پیگیری کنند و نگذارند و حق مردم این شهرستان ضایع شود و تهدیدات را تبدیل به فرصت کنند .
حاجی دلیگانی اظهار داشت:
آسیب های قطار سریع السیر خط قرمز ما است
صدای برخوار-نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: عبور قطار سریع السیر از زیر زمین به گونه ای که هیچ آسیبی برای شهرستان نداشته باشد؛ خط قرمز ما است.
حاجی دلیگانی در گفت تو با صدای برخوار اظهار کرد: هیچ اتفاق جدیدی در زمینه پروژه و بحث قطار سریع السیر نیفتاده است، همچنان پیگیر احقاق حقوق مردم هستیم و وظیفه خود می دانیم که از حقوق مردم شهرستان دفاع کنیم .
وی افزود:همان گونه که مترو در شهرهای بزرگی همچون تهران از زیر زمین عبور می کند ؛قطار سریع السیر نیز باید قبل از ورود و بعداز خروج از شهرهای دولت آباد و دستگرد از زیر زمین عبور کند.
نماینده مردم شاهین شهر میمه و برخوار تاکید کرد: باید قطار سریع السیر هیچ آثار مخربی برای شهرستان نداشته باشد و ما برای احقاق حقوق مردم ایستاده ایم و هیچ مسئله ای دیگری را در این زمینه مطرح نکرده ایم.
حاجی دلیگانی با اشاره به هزینه هزینه اجرای این پروژه در زیر زمین ادامه داد: کسانی که هزینه هزاران میلیارد تومان این پروژه را می دهند این هزینه جزئی را نیز تقبل می کنند و هزینه های آن در برابر آسیب هایی که برای شهرستان به دنبال دارد، بسیار ناچیز است.
وی خاطر نشان کرد: قبل از طراحی پروژه و اقدام فیزیکی در سال ۱۳۹۱ با رئیس راه و شهر سازی صحبت شده است و نمی گذاریم حق مردم شهر دستگرد ،دولت آباد و سین نادیده انگاشته شود.
فرماندار برخوار اظهار کرد:قطار در حوزه های شهری باید از زیر زمین عبور کندو هم اکنون درخصوص این پروژه در شهرستان نقشه برداری انجام شده است و در فاز های بعدی مسئولین مربوطه برنامه مشخص را ارائه می دهند.
عبدالله بنهری افزود:اگر قرار باشد زمین کشاورزان خریداری شود با نظارت جهاد کشاورزی و نظر کارشناسان زمین ها قیمتگذاری می شوند
وی با اشاره به اینکه عبور قطار از زیر زمین هزینه های زیادی دارد تصریح کرد: با پیگیری حاجی دلیگانی موافق شده که قطار سریع السیر در قسمت شهری محور دولت آباد و دستگرد از زیر زمین عبور کند .

وی ادامه داد:اجرای این پروژه کار تخصیصی و فنی است مسئولین مربوطه و نماینده مردم نیز پیگیر حقوق شهرستان شهرستان هستند.
یکی از کشاورزان شهرستان برخوار اظهار کرد: این طرح به صورت فعلی به کشاورزان خرده مالک آسیب می زند ؛ صدها هکتار از بهترین و مرغوب ترین زمین ها،باغات شهرهای دولت آباد، دستگرد، کربکند و سین تخریب می شود و درضمن چندین کشاورز خرده پا دزندگیشان با مشکل مواجه می شود . نباید آسیب های که به زمین های کشاورزی وارد می شود را نادیده انگاشت .
وی می افزود : جهاد کشاورزی تاکید زیادی بر حفظ اراضی کشاورزی دارد، اما حال این طرح باعث تخریب زمین های کشاورزی می شود .
انتهای پیام مهناز طغیانی