صدای برخوار- مواد آلاینده ای که به صورت دود سیاه غلیظ از این کوره ها خارج می شود سلامت مردم را تهدید کرده و اهالی این شهر را به انواع بیماری های ریوی و پوستی مبتلا می کند.

به گزارش صدای برخوار،تقریبا ۲۰۰ کوره در شهر سین فعالیت می کنند و با اولین منزل مسکونی سطح شهر نزدیک به ۵۰۰ متر فاصله دارند ؛این درحالیست که اعترضات مردم رابرانگیخته است .

برای جلوگیری از فعالیت کوره‌ها مردم این شهر از شهردار،شورای شهر ،فرماندار و نماینده شهرستان طلب یاری کردند و مسئولان نیز در این راستا به مردم قول هایی داده اند.

انتظارمردم از مسئولان مربوطه و مدیران محلی این است که در ابتدای امر، جلوی ایجاد این گونه فعالیت های آلاینده را می گرفتند اما هنوز دیر نشده و باتوجه به وضعیت آلودگی هواهیچ یک از دستگاه‌های مسئول نباید منتظر بنشینیم و دست روی دست بگذارند، بلکه باید با تمام توان اقدامات عملیاتی و مدیریتی را به منظور بهبود کیفیت هوا و حفظ سلامت شهروندان انجام دهند.

طی گزارش یکی از اعضای شورای شهر سین در راستای خاکبرداری های غیر مجاز و آلودگی ناشی از کوره ها جلسات متعددی برگزار شده و صورت جلسات کامل و جامعی در برداشته اما به علت شیوع کرونا اجرای مفاد صورت جلسات به تاخیر افتاده است.

شهرداری باید با جدیت بیشتری در این خصوص ورود داشته باشد و نسبت به جلوگیری از این قبیل فعالیت های صنفی و کارگاهی در مناطق شهری اقدام و برخورد قانونی داشته باشد؛ قطعا در این زمینه محیط زیست ،نماینده شهرستان و فرماندار باید ورود کنند و پیگیر مطالبات مردم باشند.

انتهای پیام/طغیانی