صدای برخوار- کارشناس امور سازمان های مردم نهاد شهرستان برخوار گفت:۲۲ سمن در شهرستان برخوار در زمینه فرهنگی،اجتماعی،ورزشی  دارای مجوز هستند.

صدای برخوار- کارشناس امور سازمان های مردم نهاد شهرستان برخوار گفت:۲۲ سمن در شهرستان برخوار در زمینه فرهنگی،اجتماعی،ورزشی  دارای مجوز هستند.

زهرا خودسیانی در گفت و گو با خبرنگار صدای برخوار، افزود:۱۳ سمن از فرمانداری برخوار، ۵ سمن از اداره ورزش و جوانان ، ۳ سمن از بهزیستی و یک سمن از کمیته (ره) شهرستان مجوز گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه دو سمن فعال در شهرستان برخوار هم اکنون  فعالیت کمتری دارند ، تاکید کرد: این نهادهای مردمی بدون کمک و حمایت مالی دولت فعالیت  می کنند و باید از سوی مردم و مسئولان به رسمیت شناخته شوند.

 کارشناس امور سمن های برخواربا اشاره به اینکه مردم و حتی برخی مسئولین شهرستان از وجود و فعالیت برخی از سمن ها بی اطلاع هستند ؛تصریح کرد:سازمان های مردم نهاد می‌توانند، نقش مهم و موثری در پرداختن و رسیدگی به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی عهده‌دار باشند، هرچند این نقش در اغلب موارد نادیده گرفته شده است.

خودسیانی اظهار کرد: سازمان های مردمی (سمن هامتشکل از افراد داوطلب بدون وابستگی به دولت و به صورت غیرانتفاعی با تشکیلات سازمان یافته برای موضوعات متنوع شامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در قالب اهداف خیریه‌ ای فعالیت می ‌کنند.

خودسیانی  با اشاره به فعالیت سمن های شهرستان در زمان کرونا بیان کرد:سمن های شهرستان درقالب خیریه برای تشکیل پویش و ایجاد حرکت منسجم در راستای کمک به نیازمندان ،تولید ماسک،تهیه و توزیع بسته های غذایی فعایت کردند.

سمن های دارای مجوز شهرستان برخوار:

۱-انجمن خیرین ترویج سلامت برخوار

۲-انجمن آبادگران کربکند

۳-خیریه مظلومه معصومه حضرت زهرا سین

۴- خیریه ابوالفضل سین

۵- خیریه حضرت زهرا کربکند

۶- خیریه پیامبر اعظم لودریچه

۷- خیریه خاتم الاوصیاء

۸- انجمن ورزشی فرهنگ و نشاط دولت آباد

۹-مجمع خیرین مدرسه ساز

 ۱۰-کانون هم اندیشی شهر دولت آباد

۱۱- خیریه حضرت ابوالفضل کربکند

۱۲-کانون اجتماعی کوثر بانوان شهر دولت آباد

۱۳- انجمن حقوق شهروندی دادفر سپاهان

۱۴- انجمن مردم نهاد رهروان کوی غدیر

۱۵- انجمن مردم نهاد سفیران سرزمین افتاب

۱۶ – انجمن مردم نهاد حامیان زندگی موفق

۱۷ کانون مردم نهاد لاله های سرخ بهشت

۱۸-کانون مردم نهاد دوستداران آسمان آبی

۱۹-آفتاب مهربانی

۲۰-خیریه امیرالمومنین

۲۱-خیریه انصار الحسین  

۲۲- مرکز نیکوکاری چهارده معصوم دستگرد

انتهای پیام /طغیانی