عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از فشار عده‌ای از دولتی‌ها به مجلس برای استیضاح برخی از وزرا، گفت: ۸۰ درصد مشکل کنونی کشور، اشکال مدیریتی است.

به گزارش صدای برخوار ؛ عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از فشار عده‌ای از دولتی‌ها به مجلس برای استیضاح برخی از وزرا، گفت: ۸۰ درصد مشکل کنونی کشور، اشکال مدیریتی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص دلایل وضعیت سیاسی- اقتصادی کنونی کشور و راهکار برون رفت از این شرایط، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال فشار بر ایران هستند تا جمهوری اسلامی از جایگاه منطقه‌ای خود عقب نشینی کند، کشورهای دیگر چون روسیه نیز به دنبال منافع خود بوده و به خاطر همکاری با ایران در سوریه در سایر مسائل قرار نیست با جمهوری اسلامی همکاری داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی باید منافع خود در منطقه و جهان را در نظر گیرد. آقای ظریف به نمایندگی از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی وارد مذاکره با آمریکا و غربی‌ها شد اما سرانجام آمریکایی‌ها امتیازات خود را گرفتند و در نهایت هم صحنه برجام را ترک کردند.

ترمیم بخش اقتصادی و روابط خارجی کابینه ضروری است

وی افزود: با توجه به اتفاقات پیش آمده؛ دولت باید تیم اقتصادی و روابط خارجی خود را به نحوی ترمیم کند که افراد کنونی به اصلاح وضعیت برای مقابله با فشارهای بین‌المللی بپردازند یا در صورت عدم ظرفیت و توان فرماندهی و مدیریت شرایط فعلی، نسبت به تغییر آنها اقدام کند.

حاجی دلیگانی یادآور شد: هر کشوری دارای ذخایر ارزی است و ما نیز ذخیره خوبی از لحاظ ارزی داریم اما صرف ارز در امور غیرضرور اشتباه است. صرف ارز برای واردات خاک گربه، خودروی زرهی، خودروی نعش کِش و اقلامی از این دست اشتباه محضی است که انجام گرفته است.

۸۰ درصد مشکل کنونی کشور، اشکال مدیریتی است/ هدایت عمدی کشور به این سمت توسط برخی مدیران

نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اشکال مدیریتی در وضعیت کنونی کشور، تصریح کرد: هشتاد درصد مسئله اِشکال مدیریتی است، متاسفانه به نوعی ارز توزیع شد که اشتیاق به سفر خارجی افزایش یافته است، در حال حاضر برای عده‌ای سفر خارجی و درس خواندن در کشورهای دیگر صرفه ارزی دارد. در حوزه طلا نیز به نوعی مدیریت شد که یک نفر توانست ۳۸ هزار سکه بخرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون که دولت نهم و دهم روی کار نیست اما ما شاهد اتفاقات این چنینی هستیم. لذا برای فروش ارز یا سکه باید ضوابطی تعیین شود که از هزینه‌های اضافی برای کشور جلوگیری شود. دولت باید از ایجاد عدم اطمینان در کشور جلوگیری کند. متاسفانه شک نداریم که برخی از به عمد کشور را به این سمت هدایت می‌کنند.

انتقاد از درخواست برخی از دولتی‌ها برای استیضاح وزرایی از کابینه در مجلس

حاجی دلیگانی معتقد است: رئیس‌جمهور در اظهارنظر اخیر خود درباره وضعیت فعلی به نوعی صحبت کرد که ما فرصتی را برای وی در نظر گرفتیم زیرا موضع خوبی گرفتند اما این موضع نیازمند عمل خوب است. متاسفانه تا کنون شاهد عمل و خروجی خوب از دولت نبودیم کما اینکه اخبار بدتری هم به گوش ما رسیده مبنی بر اینکه برخی در دولت به نمایندگان جهت داده و درخواست می‌کنند که برخی از وزرا در مجلس استیضاح شوند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هزینه برکناری وزرا را نباید به دوش مجلس بیندازند، دولت باید با مردم صادق باشد و وزیری که ناکارآمد است را تغییر دهد. البته نمایندگان اگر به یقین برسند بر اساس قانون اساسی وزیر نالایق و ناتوان را ستیضاح می‌کنند.

/انتهای پیام/