مدیرعامل شرکت دلتاسازان سپاهان گفت: افزایش قیمت مس و نوسانات ارز نه تنها تاثیر منفی بر فعالیت تولیدکننده داخلی نگذاشته بلکه سبب افزایش تولید کارخانه‌ها نیز شده است. مجموعه ما نیز از این قضیه مستثنی نبوده و ظرفیت تولید ما با رشد همراه بوده است.

به گزارش صدای برخوار ؛ مدیرعامل شرکت دلتاسازان سپاهان گفت: افزایش قیمت مس و نوسانات ارز نه تنها تاثیر منفی بر فعالیت تولیدکننده داخلی نگذاشته بلکه سبب افزایش تولید کارخانه‌ها نیز شده است. مجموعه ما نیز از این قضیه مستثنی نبوده و ظرفیت تولید ما با رشد همراه بوده است.

محمود تحویل‌پور اظهار داشت: مجموعه دلتاسازان سپاهان در منطقه صنعتی دولت‌آباد اصفهان واقع شده است که قطعات شبکه انتقال نیرو از جمله کلید جدا‌ساز هوایی پلیمری و کات اوت فیوز پلیمری تولید می‌کند. مواد اولیه برای تولید این قطعات مس، آلومینیوم، فولاد و برنز است. مواد اولیه مورد نیاز کارخانه از جمله مس را از بازار تهیه می‌کنیم، ما به حجم مشخصی از مواد اولیه نیاز داریم، اگر بخواهیم مواد اولیه را از بورس خریداری کنیم باید در سه سایز مختلف و به اندازه سه تن سفارش دهیم که هزینه خرید این مقدار از عهده شرکت ما خارج است. چون مس را از بازار داخلی می‌خریم مشکلی برای تهیه آن نداریم اما تهیه سایر مواد اولیه مانند سیلیکون و انواع راد به دلیل نوسانات نرخ ارز و مشکلات ناشی از واردات دشوار شده است.

وی افزود: فرآیند تولید کلید جداساز هوایی پلیمری به این شکل است که ورق‌های مسی و میلگردهای فولادی ذوب می‌شود و سپس مراحل قالب‌گیری، فرم‌دهی و آبکاری در قسمت آهنی و پرس‌کاری و سوراخ کردن در قسمت مسی انجام می‌شود. سیلیکون به‌صورت خام برای ساخت مقره وارد کارخانه می‌شود و بعد از انجام عملیات لازم، قسمت‌های مختلف بعد از آماده‌سازی مونتاژ می‌شوند. در ساخت هر دو محصول کارخانه مس بکار رفته اما در تولید کلیدهای جداساز هوایی پلیمری نقش مس پررنگ‌تر است و حدود ۳۵ درصد آلیاژ به‌کار رفته در این نوع کلیدها را مس تشکیل می‌دهد و، در کات اوت‌ها حدود ۱۵ درصد آلیاژ مسی است. عمده مشتریان کلیدهای جداساز هوایی شرکت‌های انتقال نیرو و توزیع شبکه برق هستند و کات اوت فیوز پلیمری در ترانس‌سازی کاربرد دارد.

مدیرعامل شرکت دلتاسازان سپاهان خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ جهانی مس و شرایط سخت واردات و صادارت ظرفیت تولید کارخانه دلتاسازان سپاهان افزایش یافته است. به دلیل افزایش قیمت مس، به مراتب قیمت نهایی محصولات ما نیز افزایش یافته و از طرفی نیز واردات و صادرات صنایع فلزی با محدودیت‌هایی مواجه شده است. در نتیجه اکثر مشتریان مجبور به خرید محصول مورد نظر خود از بازارهای داخلی هستند. دلیل دیگر برای افزایش ظرفیت تولید کارخانه ما، ضعیف شدن تولیدکنندگان رقیب است که با توجه به شرایط پیش آمده توان ادامه فعالیت ندارند و با خارج شدن از دور تولید، فضا را برای ما باز کرده‌اند و مجموعه ما نیز جهت جبران کمبود محصول و پاسخ به حجم بالای تقاضا، میزان تولید و عرضه خود را افزایش داده است.

تحویل‌پور ادامه داد: ما محصولات خود را تا به امروز به‌صورت مستقیم صادر نکرده‌ایم اما سایر تولیدکنندگان محصولات مشابهی را به کشورهای همسایه و بیشتر به کشور عراق صادر می‌کنند. در خارج و داخل کشور بازار فروش کلیدهای جداساز و کات اوت‌ها خوب است اما به دلیل بدعهدی خریداران در پرداخت به موقع، تولیدکنندگان دیگر رغبتی به فروش نسیه ندارند و ترجیح می‌دهند محصولات خود را به‌صورت نقدی و در حجم کمتری بفروشند. این موضوع برای تولیدکننده و مصرف‌کننده مشکل‌ساز است، تولیدکننده باید پول داشته باشد تا به روند تولید خود ادامه دهد و فعالیت مشتری نیز در صورت نخریدن قطعه مورد نیاز با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی اذعان کرد: کشورهایی همچون کره و آمریکا محصولاتی مشابه محصولات ما را با کیفیت بهتری تولید می‌کنند که پیش‌تر محصولات آن‌ها وارد بازار ایران نیز می‌شد اما در حال حاضر، مجموعه ما و سایر تولیدکنندگان به کمک تولید مواد اولیه داخلی تا حدودی توانسته‌ایم از بازارهای خارجی بی‌نیاز شویم و محصول با کیفیتی مشابه محصولات خارجی تولید کنیم. برای پیشرفت و موفقیت در این عرصه وحدت و همکاری همه تولیدکنندگان حرف اول را می‌زند چرا که با اتحاد، ناممکن‌ها امکان‌پذیر می‌شود. بخشی از ایجاد این اتحاد به شرکت‌های توزیع بازمی‌گردد چرا که عمده مصرف‌کنندگان محصولات ما این شرکت‌ها هستند و در صورت همکاری و پرداخت به موقع چرخه تولید رونق می‌یابد، برنامه تولید مجموعه ما ۶ ماهه است که در صورت کمبود نقدینگی برنامه‌ای برای تولید در آینده نخواهیم داشت، اخیرا با حمایت‌های دولت بخشی از پرداختی‌ها به موقع صورت می‌گیرد اما این حمایت‌ها باید افزایش یابد.

تحویل‌پور در پایان عنوان کرد: محصولات کارخانه ما دارای دو سال گارانتی تعویض و ۱۰ سال خدمات پس از فروش است. باتوجه به شرایط کارخانه و افزایش ظرفیت تولید، تعداد پرسنل مجموعه ما هر روز در حال افزایش است و تا به حال تعدیل نیرو نداشته‌ایم. از نظر ایمنی و بهداشت کار سعی کرده‌ایم استانداردهای جهانی را رعایت کنیم تا خسارت‌های جانی و مالی را به حداقل برسانیم و مجموعه ما بر اساس انتقال تجربه کار می‌کند.

/انتهای پیام/