مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان دراین جلسه گزارشی از وضعیت محیط زیست طبیعی و توانمندی ها و امکانات حفاظتی از عرصه ها ی تحت مدیریت این ادره کل را ارائه کرد. به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان،حمید ظهرابی با تاکید بر حساسیت دو پارک ملی واقع در […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان دراین جلسه گزارشی از وضعیت محیط زیست طبیعی و توانمندی ها و امکانات حفاظتی از عرصه ها ی تحت مدیریت این ادره کل را ارائه کرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان،حمید ظهرابی با تاکید بر حساسیت دو پارک ملی واقع در شعاع ۵۰ کیلومتری شرق اصفهان گفت: وجود افزون بر ۲۴۰ هزار هکتار کانون های فرسایش بادی در شهرستان برخوار و شرق اصفهان اجرای پروژه های بیابان زدایی در این نقاط را ضروری ساخته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به پدید گرد وغبار افزود: ذرات معلق بیشترین تاثیر را در میزان آلودگی هوا و کیفیت آن در شهر اصفهان دارد.

وی با اشاره به ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست بر لزوم احقاق حقوق حفاظت محیط زیست استان اصفهان در مناطق تحت پوشش تاکید کرد.

احمد خسروی وفا رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این جلسه با یاد آوری اختصاص شعبه ویژه قضایی از سوی این اداره کل برای رسیدگی به جرایم زیست محیطی و تخلفات مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی در دادگستری اصفهان بر اولویت داشتن سلامت مردم نسبت به سایر مباحث اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.

تشکیل کارگروهی مرکب از معاون دادستان، معاونان ادارات کل حفاظت محیط زیست ، منابع طبیعی و اطلاعات استان برای رسیدگی به معضلات زیست محیطی شرق شهر اصفهان و اعلام نتیجه در جلسه آتی توسط دادستان اصفهان از مصوبات این جلسه بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نژاد به عنوان نماینده رییس کل دادگستری استان اصفهان عهده دار مدیریت این کار گروه شد.

مالکیت اراضی مورد اختلاف در پارک ملی قمیشلو و بررسی الزامات زیست محیطی در بهره برداری معادن گچ شرق اصفهان نیز از دیگر موضوعات این جلسه بود.

منبع : ایرنا