شوراها باید برای نسل آینده تمهیداتی را در نظر بگیرند و تلاش کنند تا برای آیندگان مکانی مناسب برای زندگی بدون آلایندگی ایجاد کنند.

به گزارش صدای برخوار جلسه ماهیانه شوراهای شهرستان با فرماندار محترم به میزبانی شورای اسلامی شهر حبیب آباد برگزار شد
این جلسه با حضور فرماندار محترم ؛ رئیس محترم شورای اسلامی شهرستان؛ رئیس محترم شورای اسلامی بخش حبیب اباد؛ و روسای شوراهای اسلامی شهرستان برگزار شد.
در این جلسه در خصوص آلاینده های شهرستان بحث و تبادل نظر شد.
فرماندار محترم به روسای شوراهای شهرستان توصیه کرد باید در جریان آلاینده ها قرار بگیرند و بدانند میزان آلاینده ها در هر شهر چقدر است و به چه میزان به احداث پارک و فضای سبز نیاز دارند و در این خصوص تلاش بیشتر کنند.
دکتر بنهری با اشاره به آلایندگی کوره های آجر پزی و کارخانه جات گفت ؛ در زمان جا نمایی پالایشگاه مشکل آلایندگی را در نظر نگرفته اند به همین جهت بادی که از شرق به غرب می وزد تمام آلاینده های پالایشگاه را به سمت شهرستان برخوار می آورد و به مردم ساکن در این شهرستان صدمات زیادی وارد می کند و شوراها باید برای نسل آینده تمهیداتی را در نظر بگیرند و تلاش کنند تا برای آیندگان مکانی مناسب برای زندگی بدون آلایندگی ایجاد کنند.
جعفری عضو شورای شهر کمشچه ضمن تقدیر از شهردار محترم شهر حبیب آباد در خصوص کاشت درخت پائولونیا در شهر برای ایجاد فضای سبز مناسب در شهر حبیب آباد به ایستگاه رادیو در شهر حبیب آباد اشاره کرد و گفت؛ این ایستگاه به صورت موج کوتاه عمل میکند و برای شهروندان ساکن در شهر حبیب آباد ، کمشچه و شاپورآباد صدمات زیادی را به همراه دارد.
در این زمینه بیشتر بخوانید:
کاشت درخت پولساز در حبیب آباد
رئیس محترم شورای اسلامی شهر حبیب آباد آقای نیسانی ضمن تشکر از فرماندار برای برگزاری این جلسه و حضور روسای شورا های شهرستان از مسائل و مشکلات شهر همچون توقف خودروهای سنگین در شهر که هم به ایجاد آلایندگی کمک میکند و همچنین به زیرساختهای شهری نیز آسیب می رسانند ، لزوم پی گیری فرماندار برای جا به جایی ایستگاه رادیو واقع در شهر حبیب آباد و کمک فرماندار محترم برای به نتیجه رسیده طرح مسکن اجتماعی پرداخت.

وی در خصوص کوره ها گفت؛ کوره های آجر پزی شبانه فعالیت می کنند و این از دید بازرسان پنهان می ماند و لازم است بازرسان شبها نیز به بازرسی بپردازند تا از تخلف این نوع صنعت آگاه شوند. و تمهیدات لازم را برای جلو گیری از این کوره ها بیندیشند

فرماندار شهرستان در پاسخ به سوال خبرنگار صدای برخوار در خصوص کوره های آجر پزی همجوار شهر سین گفت ؛
این کوره ها در حوزه گز و شهرستان شاهین شهرمی باشد و آلایندگی زیادی را برای مردم شهر سین ایجاد می کنند و این موضوع را به صورت ویِژه پی گیری خواهند نمود.
در جمع بندی این جلسه مقرر شد روسای شورا کارخانه جات و کوره های آجر پزی که آلایندگی ایجاد میکنند را شناسایی کنند و فرماندار و اعضای جلسه به صورت میدانی و شبانه از کارخانه جاتی که آلایندگی ایجاد می کنند مورد بررسی قرار دهند.
لازم به ذکر است این جلسات به صورت ماهیانه برگزار می شود و در خصوص مشکلات شهرها و رفع آنها بحث می شود

/انتهای پیام/