به گزارش صدای برخوار؛به نقل از چشم برخوار، شهردار دولت آباد در جمع اصحاب رسانه شهر دولت آباد با اشاره به وظیفه خطیر رسانه ها و این که آن ها پل ارتباطی بین مردم و مدیران و مسئولان هستند، اظهار کرد: مهم ترین مشکل این است که نگاه به شهرداری نگاه خدماتی است، مردم باید […]

به گزارش صدای برخوار؛به نقل از چشم برخوار، شهردار دولت آباد در جمع اصحاب رسانه شهر دولت آباد با اشاره به وظیفه خطیر رسانه ها و این که آن ها پل ارتباطی بین مردم و مدیران و مسئولان هستند، اظهار کرد: مهم ترین مشکل این است که نگاه به شهرداری نگاه خدماتی است، مردم باید با وظایف شهرداری آشنا باشند؛ چرا که دامنه وظایف و فعالیت های شهرداری گسترده است و ۳۷۰ وظیفه برای شهرداری تعریف شده است.

رضا اخوان خاطر نشان کرد: تحویل گرفتن یک سیستم بحران زده با نبود منابع مالی مشخص باعث شد تا بنده به عنوان شهردار یک شهری با سابقه نیم قرن شهرداری، تنها بتوانم آرامش شهر را به دلیل وجود مشکلات و حواشی که در رابطه با شهرداری و شورای شهر وجود داشت، به صورت نسبی به شهر برگردانم.

وی در ادامه در رابطه با عملکرد هفت ماهه خود در شهرداری دولت آباد اظهار کرد: به دلیل اختلاف ها و برخی سوء مدیریت ها و رکود اقتصادی حاکم در آن زمان، از بدو ورود بنده در شهرداری دولت آباد، ما با بدهی سنگینی روبرو بودیم که با تلاش ها و اجرای راهکارهای مختلف این بدهی در حال حاضر تقریبا به یک سوم رسیده و شرایط برای تحویل دادن شهر به شورای آینده تا حدودی مساعد شده است و اگر این روندی ادامه پیدا کند؛ این بدهی تا پایان سال جاری تقریبا به اتمام می رسد.

اخوان با بیان این که فعالیت های عمرانی در طول این دوره هفت ماهه بالغ بر چهار میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: پروژه فرهنگسرای شهر دولت آباد با هشت هزار متر مساحت، پروژه سنگینی است که کلیات آن نیاز به بازنگری دارد، بخشی از آن غیرحرفه ای بوده و در صورت رفع موانع قانونی، اجرای آن آغاز می شود و در صورت تامین منابع مالی و فراهم شدن شرایط مناسب، به دلیل سنگینی پروژه حداقل تا دو سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.

وی در خصوص روند اجرای پروژه باغ بانوان شهر نیز عنوان کرد: این پروژه با حدود هفت هزار متر عرصه، در حال حاضر در حال فعالیت است و امیدواریم ظرف شش ماه آینده در دهه فجر افتتاح شود و اقدامات فنی گلزار شهدای دولت آباد در جوار آستان امامزاده محمود علیه السلام نیز انجام شده و مراحل اجرای آجرنما و کاشی باقی مانده است و در دهه اول و دوم محرم افتتاح می شود.
این مسئول با اشاره به سابقه ۵۳ ساله تاسیس شهرداری دولت آباد از سال ۱۳۴۳، به وجود عقب ماندگی مزمن در شهر دولت آباد اشاره و تاکید کرد: جبران این عقب ماندگی نیازمند تغییر رویکرد، خرد جمعی و… است.

اخوان یکی از مشکلات مهم شهرداری دولت آباد را کمبود نیروی متخصص و فنی عنوان کرد و گفت: همین موضوع باعث می شود تا هر شهرداری که منصوب می شود تعدادی نیروی متخصص و فنی را همراه خود به این شهر وارد کند اما من به دلیل شرایط موجود و زمان محدودی (کمتر از هشت ماه) که در اختیار داشتم، سعی کردم از نیروهای جوان همین شهر برای خدمت به مردم فهیم و خوب شهر دولت آباد استفاده کنم.

شهردار دولت آباد برنامه محوری را یکی از مسائل اصلی شهرداری دولت آباد عنوان کرد و گفت: از مشکلاتی که به صورت جدی در شهر وجود دارد، آزمایش نشدن خاک، آب، اقلیم و هوا بوده که در این زمینه ما اقدامات گوناگونی را انجام دادیم، طرح آبرسانی فضای سبز انجام شده و طرح بهره وری پساب نیز آماده است.
وی با بیان این که منطقه صنعتی دولت آباد به عنوان یک فرصت طلایی برای شهرستان تلقی می شود، اذعان کرد: یکی از برنامه هایی که در طول این هفت ماه با کمک مشاوران و متخصصان برای آینده این شهر برنامه ریزی شده، ساخت سیتی سنتر صنعتی است که نیازمند همکاری و مطالعه دقیق کارشناسان با افراد متخصص و سرمایه گذار است.

اخوان ادامه داد: بازار معلم نیز با حدود بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد تجاری مشکلاتی داشته است که در حال حاضر در دست بررسی است.
این مسئول گفت: پس از چندین سال موفق شدیم مسکن مهر را با حدود ۶۰۰ واحد مسکونی تحویل بگیریم، همچنین رینگ شهر از فلکه قائم تا فلکه دستگرد در حال تصویب مراجع ذی صلاح است که در صورت اجرا، بار ترافیک از بلوار دانشگاه کم می شود.

وی ادامه داد: رینگ چهارم شهر اصفهان در محدوده ما است و ۱۰ کیلومتر مرز مشترک با اصفهان در این زمینه داریم و هزینه سنگینی دارد که فعالیت هایی را در این زمینه انجام داده ایم، همچنین احیای جاده شنی انتهای بلوار جانبازان نیز نیاز به همکاری فراتر از شهرستان دارد که مقدمات آن را فراهم کرده ایم.
شهردار دولت آباد در رابطه با قطار سریع السیر نیز اظهار کرد: سعی کرده ایم کاری کنیم همه عوارض این پروژه برای برخوار نباشد و نیمی از ایستگاه را برای دولت آباد تعریف کنیم.
اخوان گفت: ظرفیت ها و پتانسیل شهرستان برخوار بسیار زیاد است ولی متأسفانه برخی افراد خاصی که در بین مردم شهرها وجود دارد، باعث شده تا فرصت ها تبدیل به تهدیدهای جدی شود که نیازمند تغییر نگرش در بین مردم است و این مسئولیت خطیر را رسانه های شهرستان با همکاری مسئولان می توانند انجام دهند.
شهردار دولت آباد در پایان ضمن تقدیر از خبرنگاران عنوان کرد: بنده برای مسئولیت مهم شهرداری وارد این شهر شدم اما با مدت کوتاهی که در اختیار داشتم، یک رهگذری بیشتر نبودم، اما امیدوارم مردم فهیم و خوب این شهر به حقوق شهروندی که حق آن ها است با مدیریت صحیح به آن برسند.

شهرداری دولت آباد کمبود نیروهای متخصص دارد

/انتهای پیام/چشم برخوار