به گزارش شمال اصفهان؛سید حسین آقامیری گفت: دنیاخواهی انسان را از مسیر حق جدا می کند و در طول تاریخ افرادی زیادی به خاطر مطامع دنیا در مقابل حق به مخالفت برخواستند.سید حسین آقامیری در مراسم شب دوم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری افزود: امروز شبکه های ماهواره ای و مجازی با اجرای برنامه […]

به گزارش شمال اصفهان؛سید حسین آقامیری گفت: دنیاخواهی انسان را از مسیر حق جدا می کند و در طول تاریخ افرادی زیادی به خاطر مطامع دنیا در مقابل حق به مخالفت برخواستند.
سید حسین آقامیری در مراسم شب دوم عزاداری فاطمیّه بیت آیت الله ناصری افزود: امروز شبکه های ماهواره ای و مجازی با اجرای برنامه سعی در رواج دنیا پرستی در بین مردم دارند زیرا دنیاخواهی از عواملی است که عده زیادی را از مسیر حق جدا کرده و یا مانع ورود آنان به مسیر حق شده است کم نبوده‌اند افرادی که به خاطر مطامع دنیا در مقابل حق و حقداران به مخالفت و دشمنی برمی خیزند.
وی افزود:مردم جامعه اسلامی بعد از شهادت پیامبر به سه گروه تقسیم می شوند؛گروه اول که تعداد این گروه اندک بود؛ کسانی که بابیعت شان با امام علی(ع) به عنوان امام ،ولی و جانشین پیامبر ماندند.گروه دوم کسانی که در خانه حضرت زهرا(س) را آتش زدند و خلافت را غصب کردند .گروه سوم کسانی را شامل می شود؛که سکوت کردند و از حق و باطل دفاع نکردند.
این کارشناس امور مذهبی با بیان اینکه انسان بی تفاوت مسلمان نیست تصریح کرد:حضرت زهرا(س)با چشم اشک بار دو گروه را نفرین کرد گروه اول کسانی که حرمت خانواده پیامبر را حفظ نکردندو گروه دوم کسانی که بی حرمتی ها را دیدند و سکوت کردند.
سید حسین آقامیری با اشاره به اینکه مردم مدینه به سرعت پس ازرحلت پیامبر خانه حضرت زهرا(س) را آتش زدند افزود:حدود ۱۱ هزار نفراز مردم مدینه در غدیرخم با حضرت علی بیعت کردند. مردم مدینه رفتار پیامبر را با امام حسین(ع) دیده بودند؛در حالی که یاران حضرت علی(ع)به چهل نفر هم نمی رسید.
این کارشناس امور مذهبی در ادامه گفت:حضرت زهرا(س) می فرمایند :خداوند زکات را قرار داده است تا دل و جان انسان راپر کند تا تعلقات انسان به دنیا کم شود.در تعریف زکات می فرمایند :هر انفاقی که به نیت اطاعت از خداوند باشد زکات می باشد .
وی افزود:دنیا هدف نیست ؛محل گذر است انسان نباید دنیا پرست باشد به این معنا که از منظر خداوند به دنیا نگاه کند اگر از منظر خداوند به دنیا بنگری به تقرب می رسد .

سید حسین آقامیری :انسان باید از منظر خداوند به دنیا بنگرد

.

سید حسین آقامیری :انسان باید از منظر خداوند به دنیا بنگرد

.

سید حسین آقامیری :انسان باید از منظر خداوند به دنیا بنگرد

سخنرانی سید حسین آقامیری در بیت آیت الله ناصری در شب دوم

دانلود فایل صوتی
/انتهای پیام/طغیانی