به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه شهر دولت آباد : سیاست های جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و کشورهای همسایه اصولی و بر اساس حس همجواری ومنافع مشترک بوده است

به گزارش صدای برخوار ؛ امام جمعه شهر دولت آباد : سیاست های جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و کشورهای همسایه اصولی و بر اساس حس همجواری ومنافع مشترک بوده است
امام جمعه دولت آباد گفت: استقبال خوب دولت و ملت عراق از رییس جمهور و امنیت و آرامش که در این سفر بود نشان از همراهی خوب دو کشور با یکدیگر است.
حجت الاسلام سید حسین محمود آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه دولت آباد بعد از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به سفر رییس جمهور به عراق اشاره کرد و اظهار کرد: این استقبال خوب و امنیتی که در سفر رییس جمهور به عراق مشاهده شد، پیام های زیادی دارد برای هر دو کشور دارد.
وی گفت: استقبال خوب مسئولین عراقی که رییس جمهور با اکثر آنها دیدار و گفتگو داشت ، نشان دهنده این است که به ایران اسلامی علاقه دارند و تطمیع و تهدیدهای آمریکا در آنها اثر نکرده است.
امام جمعه دولت آباد افزود : اینکه این سفر در کمال امنیت و آرامش صورت گرفت و رئیس جمهور به سه شهر عراق؛ بغداد، نجف و کربلا رفت، نشان از این دارد که سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و همسایگان اصولی بوده است، بر اساس حسن هم جواری و منافع مشترک و مداخله جویانه نبوده است به همین جهت افکار عمومی و مردم کشورهای همسایه، موافق سیاست های جمهوری اسلامی بوده اند، اگر اینطور نبود مثل رئیس جمهور آمریکا باید چراغ خاموش و مخفیانه این سفر صورت می گرفت.

حجت الاسلام محمود آبادی اظهار کرد: این سفر از نظر اقتصادی دستاوردهای بسیار مهمی دارد و اینکه مسئولین عراقی اعلام کردند به تحریمهای آمریکا توجهی ندارند و مبادلات تجاری را افزایش دادند که به ۲۰ میلیارد دلار رسید این مسئله اتفاق خوبی برای دور زدن تحریم ها و بهبود وضع اقتصادی کشور است.
وی گفت: چنین روابطی با دیگر همسایگان هم باید باشد مثل افغانستان، پاکستان، ترکیه و آذربایجان که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است که آقا فرمودند یکی از فرصتهای مادی کشور بازار بزرگ منطقه با ۱۵ همسایه و بیش از ۶۰۰ میلیون جمعیت است.
امام جمعه دولت آباد در ادامه با تبریک دهم رجب سالروز ولادت باسعادت امام جواد علیه السلام افزود: امام جواد علیه السلام می فرمایند: تأخیر در توبه کردن فریب خوردن است، نگوئیم فردا توبه می کنیم، در پیری توبه می کنیم، شاید فرصت نکنیم و ناگهان مرگ سراغ انسان بیاید، کما اینکه می بینیم افرادی را که ناگهان اجل سراغ آنها آمده است و فرصت چشم به هم زدن هم نداشته اند و از فرصت ماه رجب برای توبه و استغفار استفاده کنیم.
وی در ادامه ۲۹ اسفند و ۱۳ رجب سالروز ولادت باسعادت حضرت علی علیه السلام را پیشاپش تبریک گفت و اظهار کرد: این روز، آغاز ایام اعتکاف است و با نوروز باستانی همراه شده، که امیدوارم در این ایام توفیق عبادت و بندگی داشته باشیم.

/انتهای پیام/