صدای برخوار-مسئول واحد تسهیلات جهاد کشاورزی برخوار ازاستمهال بخشودگی سود و جرائم تسهیلات کشاورزان شهرستان خبر داد .

به گزارش صدای برخوار،سید رسول حسینی در گفت و گو با صدای برخوار از ابلاغ دستورالعمل اجرایی بند “خ” به بانکهای عامل خبر داد و گفت: به موجب این بند سود و جرایم تسهیلات از ۹۶/۷/۱ تا پایان شهریور ماه امسال بخشیده می شود.

وی با اشاره به تسهیلات سرمایه در گردش افزود:تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان در بخش های مختلف سازمان جهاد کشاورزی در امور باغبانی و تولیدات زراعی تعلق می گیرد.

مسئول واحد تسهیلات جهاد کشاورزی برخوار با بیان اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش براساس  توافق با بانک  و میزان وثیقه وام دریافت می کنند؛تصریح کرد:ماهیانه ۱۲۰ مورد از شهرستان برخوار برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های داخل شهرستان و خارج از شهرستان  معرفی می شوند .

حسینی اظهار داشت:طی بررسی های انجام شده توسط واحد های زیربط مبنی بر صلاحیت این درخواست بعد از تکمیل پرونده از طریق مدیریت سرمایه گذاری سازمان به بانک عامل ارسال می شود؛ بانک نیز در اولین فرصت نسبت به تعدیه ی وام در حساب کشاورز اقدام می کند.

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی برخوار در گفت و گو با صدای برخوار بیان کرد:سال گذشته بالغ بر ۳ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به بخش های مختف کشاورزی پرداخت شد؛ امسال نیز حدود ۷۰ میلیارد تومان برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند و تا کنون ۶ میلیارد تومان وام پرداخت شده است.

منصوره یوسفی گفت:تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با نرخ سود۱۰ درصد به منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از محل اعتبارات در قالب تسهیلات سرمایه ای به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت می شود.

وی تصریح کرد:تسهیلات مکانیزاسیون با نرخ سود ۱۵ یا ۱۸ درصد به بهره برداران پرداخت میشود که این تسهیلات به منظور خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی و دامپروری، در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون، پرداخت می گردد.

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی برخوار عنوان کرد:بهره تسهیلات گیاهان دارویی و گلخانه ۷ یا ۹ درصد،صنایع تبدیلی تکمیلی ۱۲ درصد و دام ۱۵ درصد است  و بازپرداخت تسهیلات با احتساب ۶ ماه تنفس و مشارکت با بانک ۵ ساله می باشد.

انتهای پیام /طغیانی