صدای برخوار-در این وانفسای روزگار و بحران شیوع کرونا شاهدیم که خیلی از شهروندان به دلیل نداشتن وسیله نقلیه شخصی و یا به هر دلیل دیگری ملزم به  استفاده کردن از وسایل حمل و نقل عمومی در طول روز هستند.

به گزارش صدای برخوار،قصه مشکلات خطوط اتوبوسرانی شهرستان برخوار در سال های گذشته مانند مثنوی هفتاد من است که کسی نیز گوش شنوایی برای آن ندارد، .

از بهمن ماه سال گذشته امید داشتیم که با وجود ویروس کرونا مسئولین شهرستان برخوار از خواب خرگوشی بیدار شوند و برای سلامتی شهروندان خود اقدامی انجام دهند.

مانند دیگر مسئولین کشوری که در ابتدای یک بحران دست به کار می شوند و اقداماتی مقطعی برای گذر از شرایط پیش آمده انجام می دهند، شرکت اتوبوسرانی شهرستان برخوار نیز در ماههای اول همه گیری ویروس کرونا هرروز اتوبوس ها ضد عفونی می شد و رانندگان و مسئولین خط ملزم به چک کردن مسافران بودند که آیا با ماسک سوار میشوند یا  نه و رانندگان نیز گاهی اوقات در طول مسیر به مسافرین تذکر میدادند، اما به مروز زمان این نیز مانند اکثر اقدامات شهری به فراموشی سپرده شد و دیگر نه از ضد عفونی کردن وسایل حمل ونقل خبری شد  و نه از تذکری .

در ایستگاه بازرسی که رانندگان برای زدن ساعت کاری خود مراجعه می کنند فقط مسافرین چک یا  تذکری داده می شود  ولی در طول مسیر نه از تذکری و نه از بارزسی خبری هست .

رانندگان اتوبوس نیز که روزانه با خیل عظیمی از مردم در تماس هستند نیز با بی توجهی به ویروس کرونا  و یا جدی نگرفتن خطر کشنده بودن این ویروس از ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای خود استفاده نمی کنند حتی بدون دستکش اقدام به گرفتن پول نقد از مردم می کنند، و مانند کودکان خوشحال و زود باور فقط با زدن  یک نایلکس در اطراف خود امید آن را دارند که ویروس کرونا به آنها آسیبی وارد نکند.

از کرونا کشنده تر بی توجهی مسئولین است که در خواب غفلت هستند ، جان و سلامتی  مسافرین  نیزبرایشان اهمیت چندانی ندارد، شهروندان نیز با امیدی واهی بارها و بارها با سازمان حمل و نقل جمعی شهرداریهای  شهرستان برخوار تماس گرفتند و این تخلفات را  متذکر شده اند ولی انگار  گوش شنوایی وجود ندارد .

از اتوبوس ها که بگذریم، تاکسی های درون شهری نیز خودشان قصه جداگانه ای دارند، رانندگان بدون هیچ هراسی از زدن ماسک امتناع می کنند و علیرغم دستور مستقیم تاکسیرانی به جای داشتن سه مسافر، چهار مسافر سوار می کنند و تذکری هم از سوی رانندگان به مسافران بدون ماسک داده نمی شود.

با اینکه ویروس کرونا هرروز جان خیلی از شهروندان را می گیرد و سلامتی آنها را بخطر می اندازد ولی همچنان با بی تو جهی مسولین مواجه هستیم .

تا کی با بی توجهی مسولین شهرستان شاهد از دست دادن جان شهروندان خود باشیم ؟؟؟!!!

یادداشت : صادقیان