صدای برخوار-باگذشت ۵ سال از کلنگ زنی زورخانه شهر سین همچنان مسئول هیات زورخانه شهرستان برای تکمیل این زورخانه مساعدتی انجام نداده است.

مرشد زورخانه مولای درویشان شهر سین در گفت و گو با صدای برخوار از نبود مکان مناسب ورزش زورخانه ای در شهر سین گلایه کرد و افزود:با توجه به استقبال جوانان  ،وجود ۲۰۰ ورزشکار در شهر سین ،اخذ ۱۵۰ حکم قهرمانی توسط ورزشکاران زورخانه ای این شهر و همچنین همکاری مردم  و خیرین تاکنون اقدامی از طرف مسئولین ذی ربط صورت نگرفته است.

علیرضاقربانی تصریح کرد: ۵ سال پیش  یک هزار متر زمین خریداری و ۲۰۰ متر زمین نیز توسط اهالی شهرسین برای ساخت زورخانه و ساماندهی و برنامه ریزی به منظور گسترش فرهنگ پهلوانی اهداشد.

وی ادامه داد:پس از دوسال پروانه ساخت زورخانه از شهرداری گرفته و تا مرحله سفت کاری پیش رفته و تا این مرحله ۱۳۰ میلیون تومان با همکاری مردم و خیرین شهر هزینه شد ؛همچنین شهرداری سین در زمینه تامین آجر برای ساخت زورخانه قول داده است.

مرشد زورخانه مولای درویشان شهر سین در ادامه گفت:نزدیک دوسال پروژه ساخت زورخانه راکد مانده و علی رغم مراجعه های متعدد به مسئول هیات باستانی شهرستان هیچ کمک مالی برای اتمام این پروژه نشده است.

زورخانه مولای درویشان درآستانه تخریب

قربانی با اشاره به اینکه ورزشکاران باستانی کار شهر سین در دو زورخانه که وضعیت مناسبی ندارد فعالیت می کنند ،اظهار داشت:ورزش باستانی در شهر سین علاقه مندان زیادی دارد ،پیشکسوتان ،جوانان و نوجوانان از این ورزش استقبال می کنند و تمرینات خود را در زورخانه مولای درویشان انجام می دهند که متاسفانه شرایط استاندارد ورزش زورخانه ای را ندارد و ورزشکاران باستانی همچنان در انتظار ساخت زورخانه جدید در این شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد:زورخانه مولای درویشان یک خانه قدیمی است که قرار بوده ورزشکاران باستانی به صورت موقت تا زمان ساخت زورخانه جدید تمرینات خود را درآن مکان انجام دهند؛ هم اکنون این زورخانه نیز درآستانه تخریب است .

مرشد زورخانه مولای درویشان شهر سین با اشاره به اینکه علیرغم اینکه ورزش زورخانه ای یکی از قدیمی ترین ورزش های دنیا است اما توجهی به این ورزش نمی شود ،تاکید کرد:مسئولان و نهادهای ذی ربط باید توجه جدی به این ورزش داشته و باجذب و حمایت اسپانسرها زیرساخت های لازم را برای توسعه ورزش باستانی فراهم کنند تا مشکلات و موانع پیش رو رفع شود.


انتهای پیام/ طغیانی