مقام معظم رهبری در تازه ترین حمایت خود از دولت و ریاست جمهوری در پایان پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری فرمودند: «دعوا کردن راه اصلاح نیست

به گزارش صدای برخوار ؛ خبر رفتن رئیس جمهور به خانه ملت و پاسخگویی به پاره ای سئوالات نمایندگان منتخب مردم از مدتها پیش در صدر اخبار رسانه ها بود. برخی آنرا به مثابه استیضاح شخص رئیس جمهوری تلقی می کردند و برخی هم استیضاح دولت.
مردم و منتقدین دولت، آنجا که رئیس جمهور از پاسخگویی به سئوالات نمایندگان در می ماند، یک تابلوی تمام قد از بی اعتباری دولت را رونمایی می کنند. ناگفته نماند که نحوه پاسخگویی آقای روحانی نیز که تؤام با تحریک نکردن نمایندگان بود نقش بسزایی داشت. علی ایحال، پاسخ های روحانی، نه در حوزه سیاست خارجی، نه در حوزه اقتصادی، نه در حوزه اجتماعی و نه در امورات جاری کشور آن چیزی نبود که مردم و نمایندگان را قانع کرده باشد.
البته حضور آقای روحانی در مجلس پس از پس لرزه های استیضاح های صورت گرفته در کابینه رئیس دولت دوازدهم بود. گفته می شود که استیضاح های جدید دیگری در راه است. ظاهراً تعطیلات مجلس، نفس تازه ای در کالبد این نهاد قانونگذاری دمیده که قبراق تر از گذشته استیضاح های کابینه را پی می گیرد. نارضایتی خانه ملت به دولت گرا می دهد که آقای روحانی ـ علیرغم سخنان وحدت بخش خودش در مجلس و اگر که میخواهد بر دولتش مْهر بی اعتبارترین دولت تاریخی انقلاب نخورد ـ باید بطور جدی تری به فکر ترمیم کابینه باشد چرا که فشارهای اقتصادی امان مردم را بریده است.
دولت بماند یا برود؟مسئله این است! این سئوالی است که در اذهان همه خطور کرده است. رویگردانی مجلس از روحانی، این سئوال را حائز اهمیت تر از پیش کرده است. برخی معتقدند که دو شق متصور در پیش رو است. شرایط سیاسی و بین المللی باعث گردیده تا دو کاراکتر متفاوت از روحانی ـ پیش و بعد از تصمیم ترامپ در لغو برجام ـ در عرصه سیاسی ظهور کند؛ یک روحانی که با خطوط سیاسی رهبر معظم زاویه دارد، و روحانی دیگری که از حمایت رهبر برخوردار است. ظرافتی که بایستی آن را از هر شائبه ای جدا کرد این است که نباید وارد بازی غیرصادقانه دولتی ها با افکار عمومی شد که گویا مقام معظم رهبری در تمامی تصمیم گیری های خودسر و کاملاً اشتباه دولت در سیاست خارجی و اقتصادی دخیل بوده و همواره دولت را تایید کرده است.
اکنون رئیس جمهور از یک عقبه حمایتی برخوردار است و آن هم حمایت های مقام معظم رهبری از ایشان در چند ماهه اخیر است. اما بایستی این واقعیت را نیز دریافت که این حمایت ها علی غیرالنهایه نخواهد بود. چند روز پیش آیت الله خامنه ای با اشاره به تعامل مجلس با رئیس جمهور فرمودند: « خدا خیر بدهد به آقای رئیس‌جمهور و به قوّه‌ی مقنّنه که مشترکاً نمایش اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی را دیروز دادند؛ این خیلی نکته‌ی مهمّی است».
مقام معظم رهبری در تازه ترین حمایت خود از دولت و ریاست جمهوری در پایان پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری فرمودند: «دعوا کردن راه اصلاح نیست، همچنان‌که ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت نیز به صلاح و موفق نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است که کار باید به‌وسیله‌ی مسئولان آن، در مجاری قانونی انجام بگیرد».
جا دارد که اکنون آقای روحانی رئیس جمهور با استفاده از ظرفیت های حمایتی عقبه ای که در اختیار دارد تدابیر لازم را در حل معضلات اقتصادی مردم بکار گرفته و مشی ترسیمی رهبری را از مجاری قانونی پیش ببرد.

نویسنده : امیررسولی

/انتهای پیام