صدای برخوار-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه برخوار گفت: ۱۶۰ هزار متر مربع از زمین های فضل آباد به ارزش ۳۲ میلیارد تومان از چنگ موقوفه خواران آزاد شد.

به گزارش صدای برخوار، حجت الاسلام محسن ضیایی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: موقوفات برخوار مورد دستبرد و سوءاستفاده زمین خواران و وقف خواران قرار داشته است و برخی افراد سود جو با جعل و سند سازی اقدام به تصرف اراضی وقفی می کردند که اداره اوقاف برخوار در پی احیا این موقوفات و برخورد با موقوفه خواران است.

وی تصریح کرد: ۱۴۳ هزار متر از زمین های منطقه سیمرغ خورزوق به ارزش ۷۰ میلیارد تومان از موقوفات توسط افراد سود جو سند گرفته شده است .اداره اوقاف در حال گرفتن سند برای  ۴۰۰ هکتار زمین می باشد .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه برخوار اظهار داشت:در سال جدید موقوفه جدیدی در برخوار ثبت نشده است اما  موضوع مقابله موقوفه‌خواری و احیای موقوفات تصرف شده با جدیت پیگیری می شود.

 

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به اینکه اوقاف برخوار امسال  در بحث درآمد بقاع متبرکه و موقوفات ۱۷ درصد نسبت به ۷ ماهه سال گذشته رشد داشته است؛بیان کرد:از این درآمد ها ۲۹۵ میلیون تومان هزینه بقاع متبرکه شده است .

وی عنوان کرد: برای هزینه های بقاع متبرکه شهرستان ۳۳۰ تومان وام صفر درصد اخذ شده که یک سوم از اقساط آن نیز پرداخت شده است.اداره اوقاف برای هزینه امامزادگان ۴۰۴ میلیون تومان با پیمان کاران قرارداد بسته است .

رئیس اوقاف و امور خیریه برخوار با بیان اینکه در بحث موقوفات ۱۸۵ میلیون تومان هزینه شده ، خاطر نشان کرد: در بحث هزینه قزانی  ۲۱ میلیون تومان ، روضه خوانی و تعزیه ۱۷ میلیون، کمک به نیازمندان ۵۱ میلیون ، کمک به حوزه علمیه و طلاب ۱۴ میلیون ،کمک هزینه مساجد ۱۱ میلیون تومان هزینه شده است  همچنین درآمد  موقوفات در بقاع و امامزادگان ۴۵ میلیون می باشد .

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به هزینه های بقاع متبرکه برخوار در بحث غیرعمرانی گفت: ۷۶ میلیون حقوق  خادمین و ۲۱ میلیون برای مراسمات مذهبی هزینه شده است.

انتهای پیام /طغیانی