به گزارش صدای برخوار ؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع و آبخیزداری است که امسال با نام منابع طبیعی بزگترین سرمایه ملی نام گذاری شده است.

به گزارش صدای برخوار ؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع و آبخیزداری است که امسال با نام منابع طبیعی بزگترین سرمایه ملی نام گذاری شده است.
سهیل سهیلی افزود: امسال همزمان با ۱۵ اسفند روز درخت کاری با حضور مردم و مسئولان در پارک جنگلی حبیب آباد تعدادی نهال غرس می شود، و در ۱۹ اسفند طرح بیابان زدایی و نهال کاری در بخشی از کانون های بحران شهرستان برخوار انجام می شود.
وی گفت: امسال همزمان با هفته منابع طبیعی، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ اصله نهال کاج، سرو، اقاقیا، زیتون تلخ و توت در بین مردم برخوار توزیع می شود.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوار افزود: شهرستان برخوار بیش از ۲۱۸ هزار هکتار مساحت دارد که ۱۱۰ هزار هکتار آن مراتع، ۵۵ هزار هکتار بیابان و ۵ هزار هکتار آن جنگل دست کاشت است.
وی گفت: بیش از ۴۷ هزار هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان برخوار کانون بحران بادی و ریزگردها است که سالانه بیش از ۵۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزی، جاده ها و تاسیسات شهرستان برخوار وارد می کند.
سهیلی افزود: در مراتع شهرستان برخوار سالانه بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار کیلو گرم علوفه تولید می شود که۲۳ سامانه عرفی با ۴۲۴ بهره بردار و بیش از ۱۱ هزار و ۶۳۱ واحد دام در آن مجوز فعالیت و چرا دارند.
وی گفت: امسال ۵۹ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی در چهار حوزه آبخیزداری در شهر کمشچه و روستاهای باقر آباد، مرغ و دنبی و منطقه هوایی مطالعه و شناسایی شده و سال آینده در ۱۲ هزار هکتار از حوزه آبخیزداری مرغ و دنبی بند خاکی زده می شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار افزود: تاکنون مالکیت ۱۳۲ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی برخوار با ۵۷ فقره سند به اثبات رسیده است.
وی گفت: امسال ۸۴۲ هکتار از حریم شهرهای دولت آباد و حبیب آباد طی سه فقره برگ تشخیص و اجرای قانون شد.
سهیلی بهترین را حفظ منابع طبیعی را مشارکت مردمی در بخش های مختلف منابع طبیعی نام برد و افزود: تلفن امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ در طول شبانه روز پاسخگوی مردم برای آتش سوزی، تخریب مراتع و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی است.
وی گفت: امسال از تصرف عدوانی و تخریب ۳۵ هکتار از اراضی شهرستان برخوار طی ۱۳ پرونده جلوگیری شد و بیش از سه هزار کیلو گرم چوب تاغ و بلوط و ۷۷۰ کیلو گرم زغال بلوط طی ۴ پرونده کشف و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال و حکم متخلفین صادر شد.

/انتهای پیام/