به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس شبکه دامپزشکی برخوار گفت: از کلیه گاوداریهای صنعتی شهرستان بازدید و از گاوهای شیری برای انجام آزمایش بروسلوز خونگیری می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری خونگیری شد که نتیجه آزمایش آنها منفی بود. محمد حق شناس […]

به گزارش شمال اصفهان؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رییس شبکه دامپزشکی برخوار گفت: از کلیه گاوداریهای صنعتی شهرستان بازدید و از گاوهای شیری برای انجام آزمایش بروسلوز خونگیری می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری خونگیری شد که نتیجه آزمایش آنها منفی بود.

محمد حق شناس با اشاره به بروسلوز یکی از مهمترین و شایع ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان افزود: به دلیل ارتباط مستقیم شیوع بروسلوز در دامها با تب مالت در انسان، برای جلوگیری از خسارات اقتصادی و مخاطرات بهداشتی، این بیماری باید کنترل و ریشه کن شود.

وی گفت: بروز علائم بالینی بیماری در دام به سطح ایمنی گله ها بستگی دارد و در گله های غیر واکسینه، سقط جنین مهمترین علامت بروز بیماری است.

حق شناس افزود : از دیگر علائم بیماری می توان جفت ماندگی ، متریت ، ‌هیگروما ، عقیم شدن و نازایی موقت یا دائمی را نام برد و کاهش تولید شیر ، تأخیر فواصل باروری و افزایش فاصله دوره شیرواری خسارات اقتصادی فراوانی به صنعت دامپروری وارد می کند.