بر اساس آمار اداره کار و خدمات اشتغال شاهین‌شهر از آغاز امسال تاکنون به علت رکود و ورشکستگی، بیش از ۲ هزار نفر ازکارخانه هاو شرکت‌های خصوصی اخراج شده‌اند.

به گزارش صدای برخوار؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب، اشتغال را، مهم‌ترین درخواست حدود ۴۰۰ مراجعه‌کننده‌ای دانست که در برنامه ملاقات عمومی روزهای شنبه شاهین‌شهری‌ها مطرح می‌شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به این‌که شمار مراجعه‌کنندگان به این دفتر در هفته‌های اخیر بیشتر شده است، افزود: جوانان هم چنان درخواست‌ شغل از نماینده خود دارند که بیشتر درخواست‌کنندگان افراد تحصیل‌کرده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی و دکتری هستند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اداره کار و خدمات اشتغال شاهین‌شهر از آغاز امسال تاکنون به علت رکود و ورشکستگی، بیش از ۲ هزار نفر ازکارخانه هاو شرکت‌های خصوصی اخراج شده‌اند که این تعداد بیکاران معمولاً به دفتر نماینده خود در شاهین‌شهر هم مراجعه می‌کنند؛ ادامه این روند به سرخوردگی، ناامیدی، تأخیر در ازدواج و احتمال افزایش معضلات اجتماعی در بین جوانان منجر خواهد شد.
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید اخیر خود از ۳ واحد صنعتی تولیدکننده تجهیزات پالایشگاهی، ریسندگی و قطعات فلزی لعاب‌دار در شهرک صنعتی شمال شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیان کرد :که هر ۳ مدیرعامل این شرکت‌ها کمبود نقدینگی، افزایش واردات بی‌رویه خارجی به‌ خصوص ورود کالای قاچاق مشابه تولیدات داخلی را عوامل تأخیر در پرداخت حقوق کارگران و تعدیل نیروی انسانی برشمردند.
حاجی دلیگانی درخواست‌های دیگر مراجعه‌کنندگان را دریافت وام‌های کوچک و به‌ ویژه کم‌بهره به‌ منظور پرداخت اجاره‌های مسکن عقب‌افتاده و بدهی‌های شهروندان، خرید جهیزیه نوعروسان و وسایل خانگی بیان کرد.
وی ادامه ملاقات روز شنبه را در شهرهای گز و برخوار، حبیب‌آباد، دولت‌آباد و خورزوق را یادآور شد و گفت: متقاضیان به اداره‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مالی قرض‌الحسنه معرفی می‌شوند که با پیگیری‌هایی که می‌شود معمولاً به سرانجام می‌رسد.

/انتهای پیام/