شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، عدالت را درکمیت و کیفیت آبی که بین شهر اصفهان و شهرستان‌های دیگر استان اصفهان توزیع می‌کند، در نظر بگیرد.

به گزارش صدای برخوار ؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، عدالت را در کمیت و کیفیت آبی که بین شهر اصفهان و شهرستان‌های دیگر استان اصفهان توزیع می‌کند، در نظر بگیرد.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور معاون برنامه‌ریزی و بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تهران داشتیم، این نکته را تأکید کردیم که به‌عنوان‌مثال، آب آشامیدنی که در منطقه دروازه شیراز اصفهان به لحاظ مقدار و کیفیت، توزیع می‌شود، همانند سایر مناطق دیگر شهر اصفهان و شهرستان‌های دیگر استان اصفهان باید باشد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران این شرکت مدعی هستند که الگوی مصرف آب در ۹۰ درصد مناطق شهری اصفهان رعایت می‌شود، درخواست بنده از شرکت آبفای استان اصفهان این است که این الگوی مصرف را در دو شهرستان برخوار و شاهین‌شهر و میمه هم اجرا کنند.

حاجی‌دلیگانی به موضوعات دیگر مطرح‌شده با مدیران شرکت مهندسی آبفای کشور اشاره کرد که حفر چاه‌های عمیق ۱۵۰۰ و ۲هزار متری در مناطق جنوبی و شمالی این استان، احداث مخازن ذخیره آب جدید و تخصیص اعتبار مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران آب برای شبکه توزیع اصفهان بزرگ ازجمله این موارد بوده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات مجلس گفت: موضوع تأمین آب استان اصفهان در اولویت برنامه‌های نمایندگان این استان است که در جلسات متعدد با مدیران کشور باهدف تبیین مسائل مردم و مدیریت درست بحران آب در استان اصفهان همواره مطرح می‌شود.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه ودر مجلس شورای اسلامی به بارش‌های اخیر و ذخیره ۲۰ میلیون مترمکعب آب از این نزولات آسمانی در سد زاینده‌رود را یادآوری کرد و اظهار داشت: شاهد بارندگی‌های خوبی در ماه‌های فصل بهار هستیم که امیدواریم با ادامه این بارندگی‌ها و مدیریت مصرف آب در مناطق شهری، کشاورزی و صنعتی بحران خشکسالی را با همکاری جمعی در تابستان و پاییز امسال پشت سر بگذاریم.

/انتهای پیام/