صدای برخوار ؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: توجه به حوزه گردشگری سبب شده در شش ماه گذشته شاهد رشد ۵۱ درصد گردشگری باشیم.

به گزارش صدای برخوار ؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: توجه به حوزه گردشگری سبب شده در شش ماه گذشته شاهد رشد ۵۱ درصد گردشگری باشیم.
علی اصغر مونسان افزود: ‌در سفر به اصفهان هفت طرح گردشگری و اقامتی با ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح می شود.
وی با اشاره به صنایع دستی جدید افزود:‌ صنایع دستی جدید ترکیبی از هنر و فن هستند و توانسته اند برای اشتغالزایی مفید و موثر باشند و رونق خوبی در زمینه کسب و کار در مناطق محروم ایجاد کنند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: صادرات صنایع دستی سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است و امسال نیز تاکنون رشد خوبی را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه اصفهان مهد صنایع دستی و گردشگری و قطب میراث فرهنگی در کشور است، افزود: توجه به حوزه گردشگری سبب شده در شش ماه گذشته شاهد رشد ۵۱ درصد گردشگری باشیم و اگر در این بخش فارغ از تلاطم های سیاسی بین المللی حرکت شود، می توان با توجه به تاکید اقتصاد مقاومتی در این زمینه به رشد اقتصادی و اشتغالزایی کمک کرد.
مونسان گفت: یکی از موضوع های و درخواست های هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی، ‌پرداخت سهم بیمه است که با پیگیری های مکرر در بودجه ۹۷ این مهم در نظر گرفته شد و در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت البته اکنون با مشکل اعتبار روبه رو بوده که امیدواریم تا پایان سال ۹۷ رفع و مشکل بیمه هنرمندان روستایی برطرف شود.

وی افزود: ‌راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی بخش مهمی از برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است و توجه به آن علاوه بر کمک به اقتصاد، زمینه اشتغالزایی را فراهم می کند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر به اصفهان از صنایع دستی فیروزه کوبی، ‌خاتم کوبی و سیر تولید پارچه های قلمکار و مناره، مسجد و کتیبه تاریخی شهر سین در شهرستان برخوار بازدید کرد.

/انتهای پیام/