به گزارش صدای برخوار ؛ در آیینی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دو فضای آموزشی در شهرستان برخوار کلنگ زنی شد. هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه شهر خورزوق، در زمینی با سه هزار و ۵۲۶ متر مربع مساحت، که شهرداری و شورای اسلامی شهر خورزوق با بیش از […]

به گزارش صدای برخوار ؛ در آیینی با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور دو فضای آموزشی در شهرستان برخوار کلنگ زنی شد.
هنرستان دخترانه ۱۲ کلاسه شهر خورزوق، در زمینی با سه هزار و ۵۲۶ متر مربع مساحت، که شهرداری و شورای اسلامی شهر خورزوق با بیش از سه میلیارد ریال هزینه برای ساخت مدرسه اهدا کردند .
این مدرسه با هزینه خیر حاج باقرحدادی طی یکسال احداث شود.
آموزشگاه ۶ کلاسه شهر سین برخوار در زمینی با دو هزار و ۱۳۸ متر مربع مساحت، که شهرداری و شورای اسلامی شهر سین با بیش از سه میلیارد ریال هزینه برای ساخت مدرسه اهدا کردند.
این مدرسه با هزینه بنیاد علوی و اجرای سازمان نوسازی مدارس کشور طی یکسال احداث می شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مصاحبه ای گفت: ‌بیش از ۳۰ درصد از فضاهای آموزشی کشور فرسوده و تخریبی است که ۱۲ درصد تخریبی و ۱۸ درصد فرسوده و نیازمند بازسازی است و تا پایان برنامه ششم تمامی مدارس فرسوده و تخریبی بازسازی و نوسازی می شوند.

مهراله رخشانی مهر افزود: اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای نوسازی مدارس به ترتیب؛ احداث بیش از هزار کلاس به جای مدارس خشت و گلی موجود در کشور،‌ رساندن ۱۱ استان کشور که زیر خط میانگین مدارس تخریبی هستند به حد میانگین، تکمیل مجتمع های آموزشی و مدارس و فضاهای آموزشی نیمه تمام و نوسازی و بازسازی ۳۰ درصد فضای فرسوده کشور است.
وی گفت: برای اولین بار در کشور در سال ۹۶ تمام اعتبار ردیف تکمیل مدارس خیرین اختصاص یافت و امسال هم ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ردیف تکمیل مدارس خیرین است که در حال تخصیص است.
معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه با بودجه سنواتی امکان بازسازی و نوسازی مدارس در کوتاه مدت نیست افزود: با مصوبه مجلس قرار است طبق بند ۳ ماده ۶۳ سه هزار میلیارد دلار برای بازسازی مدارس اختصاص یابد و در صورت تحقق آن تا پایان دولت همه مدارس تخریبی؛‌ بازسازی می شوند.
در ادامه مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان از بهره بردای ۷۰ طرح آموزشی با ۵۰۰ کلاس همزمان با اول مهر خبر داد.
محمد حسین سجاد افزود: این طرح ها با یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال با مشارکت ۷۰ درصدی خیران در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

/انتهای پیام/